Prop de 40 estudiants xinesos obtenen el Diploma d'Estudis Hispànics

Els joves han rebut els certificats i el carnet d'Alumni UdL

xinesos18
Alumnat i professorat, en l'acte al Saló Víctor Siurana / Foto: UdL

Un total de 37 dels 46 alumnes xinesos que enguany han estudiat a la Universitat de Lleida el Diploma d'Estudis Hispànics, han superat el curs. Aquest matí han rebut de mans de la vicerectora de Relacions Internacionals, Astrid Ballesta, del subdirector de Formació Contínua, Jose Alonso, i del coordinador del Diploma, Xavier Terrado, el certificat, l'expedient acadèmic, l'orla de la promoció, i el carnet d'Alumni UdL, l'associació d'antics alumnes i amics de la Universitat.

En la dotzena promoció d'aquest títol propi hi han pres part 46 estudiants de quatre universitats xineses (38 noies i 8 nois): Tianjin Machangdao, Tianjin Binhai, Changzhou i Soochow. Mentre que 33 han cursat el dos semestres, 13, només han cursat el segon.

El diploma d'Estudis Hispànics facilita a l'estudiantat estranger un aprofundiment en el coneixement de la llengua i la cultura espanyoles. Dividit en dos quadrimestres i amb un total de 450 hores de docència, permet l'accés al grau d'Estudis Hispànics: llengua i literatura. Més enllà de les assignatures pròpies, el programa docent inclou optatives de les facultats de Lletres, Educació, Psicologia i Treball Social, i Dret, Economia i Turisme.

Aquest curs ha comptat amb 24 professors, que s'han vist obsequiats per part dels seus alumnes amb un recull de receptes de cuina xinesa, com ara les crestes Jiao Zi, les aletes de pollastre amb cola, o les costelles de porc amb salsa agredolça.

Carregant el reproductor...