Acord per a l'adscripció a la UdL d'una altra escola del grup Planeta

EAE Business School Barcelona se sumarà a Ostelea un cop ho autoritzi la Generalitat

conveni planeta
Un moment de la signatura. FOTO: UdL

El centre EAE Business School de Barcelona s'adscriurà a la Universitat de Lleida (UdL) un cop ho autoritzi la Direcció General d'Universitats de la Generalitat de Catalunya. Aquesta escola privada de negocis, fins ara adscrita a la Universitat Politècnica de Catalunya, pertany a la xarxa internacional d'educació superior del grup Planeta, a l'igual que Ostelea Escola de Management en Turisme, vinculada a UdL des del 2014.

Avui, el rector de la UdL, Jaume Puy, el CEO de Planeta Formación y Universidades, Carlos Giménez, acompanyat del director general de EAE Business School Barcelona, José Luis Fernández, han signat el conveni que fixa les condicions de l'adscripció, després que el Consell de govern de la UdL ho aprovés el passat 21 de juliol. Ara, s'inicia un procés per tal què els òrgans competents de la Generalitat en donin el vist-i-plau.

El rector ha assenyalat que "amb aquest conveni ampliem la col·laboració que des de 2014 la UdL té amb Planeta Formación y Universidades, obrim l'oferta formativa a un públic més ample i aportem al centre adscrit l'aval del rigor acadèmic propi del sistema universitari català". Puy ha afegit que en l'entorn universitari és important treballar en xarxa "per arribar més lluny del què ho faríem si anéssim sols".

Per la seua banda, Giménez ha subratllat la rellevància "d'un conveni que sens dubte serà enriquidor per totes les parts i que contribuirà a aportar encara més valor al treball que exerceixen i els serveis que oferim ambdós des d'una perspectiva de projecció internacional i impuls del talent".

El conveni d'adscripció inclou la impartició de titulacions oficials i pròpies -graus i màsters-, així com l'impuls de grups i de programes conjunts de recerca en l'àmbit de l'empresa. Té una durada de 4 anys, prorrogable a 4 anys més, així com el nomenament d'un membre del professorat doctor amb vinculació permanent a la UdL com a delegat pel al nou centre adscrit.

Actualment la UdL compta amb 5 centres adscrits: l'Escola de Relacions Laborals de Lleida, l'Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya - INEFC Lleida, el Centre d'Educació Superior Next i Ostelea.