El dret agroalimentari centra les Jornades Jurídiques de la UdL

La trobada aplega experts d'arreu de l'Estat en el seu trentè aniversari

pomera_ETSEA
Una mançanera / Foto: ETSEAFiV-UdL
Explorar la rellevància i el paper del Dret en la construcció de sistemes agroalimentaris sostenibles des d'un punt de vista mediambiental, econòmic i social és l'objectiu de les 30es Jornades Jurídiques de la Universitat de Lleida, que arrenquen aquesta tarda a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, al campus de Cappont. Experts de diferents universitats de l'Estat espanyol participen en la trobada, que s'allarga fins divendres, 17 de novembre al voltant de quatre eixos: La Unió Europea, líder en la transició cap a sistemes agroalimentaris sostenibles; sostenibilitat i cadena alimentària; producció sostenible d'aliments; i desenvolupament rural sostenible.

"El model agroalimentari imperant difícilment pot perdurar en el temps sense esgotar els recursos naturals o danyar greument el medi ambient", explica una de les directores de les jornades, la professora de la UdL Laura Salamero. "Cal un canvi en la producció, la transformació, la distribució i el consum d'aliments i, en aquest sentit, el Dret està cridat a jugar un paper transcendental com a instrument d'ordenació", afegeix.

Al llarg de tres dies, les diferents sessions de treball comptaran amb professors de les universitats de Saragossa, Burgos, Còrdova, Almeria, Salamanca i Múrcia. Com a representants del sector primari participen, entre altres, el president de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya, Ramon Sarroca; i el secretari de les Comunitats Generals de Regants de l'Horta de Lleida i de la Séquia Fontanet, Christian Codesal Mangas.

MÉS INFORMACIÓ:

Programa de les jornades