Agrotecnio s'incorpora al Portal de la Recerca de Catalunya

El centre d'excel·lència espera rebre aviat finançament directe de la Generalitat

conveniAgrotecnioUdL2019
D'esquerra a dreta: Puig, Roberto Fernández i Romagosa / Foto: UdL
El Centre de Recerca en Agrotecnologia de la Universitat de Lleida (Agrotecnio-UdL) s'incorpora al Portal de la Recerca de Catalunya (PRC), que aplega la producció científica de totes les universitats catalanes -tant públiques com privades- i de 8 centres CERCA. La finalitat d'aquesta plataforma és donar visibilitat a la potencialitat del sistema en el seu conjunt de cara a la comunitat científica internacional, empreses, organitzacions finançadores i el públic en general. Per fer efectiva aquesta incorporació, la UdL ha signat avui un conveni amb el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) sobre el tractament de les dades dels investigadors d'Agrotecnio al PRC.

A l'acte han participat el rector de la UdL, Roberto Fernández; el director general del CSUC, Miquel Puig; el director d'Agrotecnio-UdL, Ignacio Romagosa; el director Open Science del CSUC, Lluís Anglada, i la responsable de Biblioteca i Documentació de la UdL, Loli Manciñeiras. Tant el rector com Romagosa han expressat la seua confiança que la Generalitat aviat atorgui una partida pressupostària directa a aquest centre d'excel·lència. "Que Agrotecnio, que està sempre entre els 15 millors centres CERCA, no tingui finançament és una anomalia del sistema i la vostra resiliència té un mèrit enorme", ha afirmat Roberto Fernández. El rector ha afegit que "confio que aviat se solucionarà".

Agrotecnio aplega 15 grups de recerca en els àmbits agroalimentari i mediambiental, amb 84 investigadors. Des de 2013, s'han desenvolupat 53 projectes d'investigació, 95 tesis doctorals i 1.059 publicacions científiques. Juntament amb aquest centre de la UdL també s'incorpora al Portal de la Recerca de Catalunya l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC). El director d'Agrotecnio-UdL ha anunciat que en dos setmanes signaran un conveni amb el Centre Tecnològic Forestal de Catalunya (CTFC), també vinculat a la Universitat de Lleida, per desenvolupar projectes conjunts i que espera poder fer el mateix amb l'IRBLleida, participat per la UdL i l'ICS.

Al Portal de la Recerca de Catalunya -promogut per la Secretaria d'Universitats i Recerca de la Generalitat- s'hi poden trobar articles, llibres (sencers o capítols), tesis doctorals i projectes de recerca de més d'11.800 investigadors i 1.552 grups. El PRC es basa en la premissa d'aprofitar la feina feta per les universitats i centres de recerca als seus sistemes de gestió. A llarg termini, l'objectiu també és simplificar aquests processos de gestió i donar suport als d'avaluació.