Aliança de la UdL i l’IRTA per impulsar la recerca agroalimentària a Lleida

Per contractar personal investigador predoctoral en projectes conjunts

conveniirta
Josep Usall i Jaume Puy signant el conveni. FOTO: UdL
El rector de la Universitat de Lleida (UdL), Jaume Puy, i el director general de l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA), Josep Usall, han signat avui, dilluns 9 de març, un conveni de col·laboració per al finançament de sis projectes de recerca conjunta, al qual es destinarà un pressupost d’uns 500.000 euros, així com un conveni de cooperació educativa per a la realització de pràctiques acadèmiques. L’objectiu és impulsar la recerca i el desenvolupament tecnològic dins de l’àmbit agroalimentari a les comarques de Lleida.

En el marc del conveni de col·laboració per al finançament de projectes de recerca, es crearà un programa d’ajuts per fomentar el treball conjunt entre grups de recerca de l’IRTA i la UdL. Els ajuts es concediran en tres convocatòries ―el 2020, el 2021 i el 2022―, cadascuna per a dos projectes de tres anys de durada. El programa d’ajuts inclourà un pressupost per a la contractació de personal investigador predoctoral en formació, que desenvoluparà la seua tesi en àmbits de recerca d’interès comú per a les dos institucions com ara la sanitat vegetal, la sanitat animal o la producció d’aliments, entre d’altres.

Quant al conveni de cooperació educativa, aquest estableix el marc de col·laboració entre l’IRTA i la UdL per dur a terme conjuntament la formació pràctica externa de l’estudiantat en el camp de qualsevol ensenyament impartit per la UdL.

Tant el director general de l’IRTA com el rector de la UdL han coincidit en què l’acord és una bona notícia pel sector agroalimentari ja que dos de les institucions més importants a Catalunya que hi treballen uneixen esforços per impulsar la recerca i la innovació.

TEXT: COMUNICACIÓ IRTA/PREMSA UdL