Alumnat de Ciències de l'Educació, a les audicions escolars de l'Auditori

Aquest dimarts representen 'Quadres d'una exposició', amb la Banda Municipal de Lleida

audicionsescolarsUdL
El "quadre" d'Els Gnoms és un dels 6 de la representació de l'estudiantat / Foto: UdL

Alumnat de la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat de Lleida (UdL) participarà demà en les audicions escolars a l'Auditori Enric Granados, juntament amb la Banda Municipal de Lleida, en una activitat programada per la regidoria d'Educació i Infància de la Paeria. Quadres d'una exposició, del rus Modest Mussorgski, es representarà en tres passis: a les 9.45h, les 10.45h i les 15.30h.

L'audició és fruit del treball del Projecte Audisons de la Facultat de Ciències de l'Educació, que forma part del temari de l'assignatura de Didàctica de l'expressió artística, de la professora M. Alba Herrera. Compta amb la col·laboració de la Banda Municipal, dirigida per Amadeu Urrea, i d'un grup mestres en actiu del Centre de Recursos Pedagògics del Segrià. Les audicions tenen el patrocini d'Obra Social Ibercaja.

Al segle XIX, Mussorgski va composar una suite de quinze quadres musicals després de visitar una exposició de pintures del seu amic Viktor Hartmann, que havia mort l'any anterior. Es tracta d'un recorregut musical imaginari a l'entorn de la col·lecció pictòrica. L'alumnat de la UdL ha treballat sobre 6 quadres d'aquesta obra: Els gnoms, Les Tuileries, El mercat de Limoges, La cabana de Baba-Yaga, Samuel Goldemberg i Schmuyle, i El vell castell. Els nens i nenes treballen aspectes musicals com els tempos, l'estructura, el ritme o els instruments en cadascuna de les escenes.

Un moment de l'audició / Foto: Antonio Romero

Guia didàctica de l'activitat