Alumnat de la UdL i del Joan Maragall produeix un DVD al Magical

En el marc del projecte d'escoles Magnet de la Fundació Jaume Bofill

Alumnat de la UdL i del Joan Maragall
Els escolars van estar acompanyats d'alumnes de 3r del Grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals / Foto: CiPA UdL
Una trentena de nens i nenes de l'Escola Joan Maragall de la Bordeta de Lleida, van participar ahir en l'enregistrament d'un DVD literari a les instal·lacions de Magical Media, en el marc del projecte Magnet de la Fundaciò Jaume Bofill.

Els escolars van estar acompanyats d'una vintena d'alumnes de 3r del Grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals de la Universitat de Lleida, responsables tècnics de la preproducció, l'enregistrament i la postproducció. La seua participació en aquesta activitat s'emmarca en els treballs pràctics sobre imatge i so, que habitualment desenvolupen al Magical durant els seus estudis.

A més, un petit grup d'alumnes del Grau d’Educació Primària-modalitat dual que fa pràctiques a l'escola Joan Maragall, havia treballat prèviament amb els infants la lectura en veu alta dels textos literaris triats, la seua comprensió, així com l'apoderament de valors com ara la pau i la no-violència que s'inclouran en el DVD.

Els protagonistes de la jornada, però, van ser els nens i nenes, que van recitar i enregistrar els poemes de Miquel Martí i Pol. A més a més, van participar en diferents tallers de creació audiovisual relacionats amb la pau i la no-violència, com ara un book de fotografies digital, la gravació d'un vídeo amb la tècnica Stop Motion i un debat en un plató de televisió sobre la resolució de situacions conflictives.

La responsabilitat del disseny del DVD i la seua realització recau en estudiants voluntaris de l'assignatura de Producció de so i locució de la UdL, que hauran d'editar-lo i i masteritzar-lo. Tot aquest procés es durà a terme a les mateixes instal·lacions de Magical, sota la supervisió del professorat de Comunicació i Periodisme Audiovisuals de la UdL.

TEXT: Francesc Alamon / Oficina de Premsa UdL