Alumni UdL lliura el premi Alfons de Borja 2023 a Sergio Callen

El graduat de l'EPS lloa la formació rebuda a la Universitat de Lleida

alumni1
Un moment de la xerrada / Foto: Alumni UdL
"Hem de continuar implementant les noves tecnologies en el transport i adaptar les ciutats a les necessitats canviants". Aquesta és l'aposta del vicepresident d'operacions de la Costa Oest dels Estats Units de la multinacional francesa SYSTRA. El graduat en Enginyeria Tècnica Industrial Mecànica de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), Sergio Callen Giménez, ha recollit aquest dimarts el 12è Premi Alfons de Borja que atorga l'Associació d'Antics Alumnes de la Universitat de Lleida – Alumni UdL. La cerimònia ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana, a l'edifici del Rectorat.

Aquest és el segon cop que Sergio Callen és guardonat per la UdL. Al 2015 ja va ser distingit amb el Premi Alumni EPS a la trajectòria professional. En una conferència titulada Transport públic al segle XXI: nous reptes, aquest enginyer ha lloat la formació rebuda a la Universitat de Lleida. "A l'Escola Politècnica Superior em van ensenyar a utilitzar l’enginy. I és que qualsevol persona que estudiï a la UdL pot arribar tan lluny com vulgui. No hi ha fronteres", ha destacat.

El rector, Jaume Puy, ha repassat la trajectòria professional de l'homenatjat des que va sortir de les aules de la Universitat de Lleida, destacant "la seua preocupació i interès per a que aquest treball impacti en la societat, trenqui barreres socials i es transformi en millores per la vida de la gent". Puy també ha criticat els efectes negatius de l'ús massiu del vehicle motoritzat privat i ha insistit que "cal seguir desplegant sistemes de mobilitat col·lectiva i reduir alhora la despesa energètica".

Alumni UdL ha comptat amb uns 2.300 usuaris actius durant el curs 2022-23. El premi Alfons de Borja - patrocinat per la Universitat de Lleida, Segre i Banco Santander- consisteix en l'escultura El coneixement, creada expressament per l'artista argentí establert a Lleida, Miguel Ángel González, i una aquarel·la de Joaquim Ureña.