Alumni UdL promocionarà la universitat als centres de secundària

En virtut d'un conveni que han firmat avui el rector i el president de l'associació

UdLAlumni2014
Moragues i Roberto Fernández, satisfets de la col·laboració / Foto: UdL

L'Associació d'Antics Alumnes i Amics de la Universitat de Lleida (Alumni UdL) divulgarà els avantatges d'instruir-se a la UdL entre l'estudiantat i les associacions de mares i pares dels centres d'ensenyament preuniversitari. És un dels punts del conveni de col·laboració que avui han firmat el rector de la UdL, Roberto Fernández, i el president d'Alumni UdL, Josep Maria Moragues; amb una vigència inicial de cinc anys. L'entitat actuarà de forma coordinada amb els centres i el Servei d'Informació i Atenció Universitària (SIAU), que ja realitzen aquest tipus de promoció.

L'agrupació d'exalumnes també s'ha compromès a contribuir a la inserció laboral dels titulats amb activitats com ara cursos de formació, programes de mentors i divulgació de borses de treball. En aquest sentit, el rector els ha demanat que continuïn treballant en aquest tema "fonamental" com és "el suport a l'ocupabilitat i l'emprenedoria". Roberto Fernández s'ha mostrat satisfet de la col·laboració amb aquesta associació, ja que "beneficia tant la universitat com a la societat lleidatana".

A llarg termini, el compromís d'Alumni UdL és "cercar vies de finançament per afavorir el desenvolupament de la UdL". Un primer pas és aconseguir la declaració com a entitat d'utilitat pública perquè les donacions d'antics alumnes de la Universitat obtinguin desgravacions fiscals. Moragues confia tenir-ho enllestit abans que acabi l'any.

Per la seua banda, segons el conveni, la Universitat de Lleida cedeix a Alumni UdL un espai a l'edifici del Rectorat i assumirà l'emissió gratuïta dels carnets d'aquesta associació que permeten als seus usuaris descomptes en activitats de formació contínua, així com l'accés a diferents serveis universitaris com l'Institut de Llengües o els fons bibliogràfics i documentals.