Una barra automàtica de begudes per a esdeveniments multitudinaris, premi Idea UdL

Jugadors professionals d'hoquei patins, en segona posició amb un circuit de tornejos 3x3

premi Idea
Els premiats, amb la resta de finalistes i el jurat / Foto: UdL
Un projecte empresarial per desenvolupar una barra automàtica de begudes destinada a esdeveniments multitudinaris com ara festivals de música ha guanyat el Concurs d'idees de negoci innovadores per a l'assoliment dels ODS, de la Càtedra Santander d'Emprenedoria de la Universitat de Lleida (UdL), amb la col·laboració del Consell Social de la UdL, el Vicerectorat d'Estudiants i Ocupabilitat i el Vicerectorat de Recerca i Transferència; i amb el suport de Banco Santander. Metabar ha estat l'escollit entre els 5 projectes que s'han defensat a la final i rebrà 3.000 euros. En segona posició, amb un premi de 1.500 euros, ha quedat la idea d'un grup de jugadors de primera i segona divisió d'hoquei patins per posar en marxa un circuït de tornejos 3x3 que abastaria des d'infants de 6 anys fins als sèniors.

Metabar és una idea de la start-up PROMIX, formada per l'estudiant del Grau en Administració i Direcció d'Empreses (ADE) de la UdL Arnau Camps Arasa; l'estudiant del Grau en Enginyeria en Energies i Sostenibilitat de la UdL Marc Rius Garcia i el graduat en Educació Primària Eric Alfageme Panadés. El seu objectiu és oferir un innovador servei de lloguer de màquines dispensadores de refrescos i begudes alcohòliques d'alta capacitat enfocada a mercats de gran consum i esdeveniments multitudinaris, com ara festivals de música, concerts o discoteques de gran aforament.

La màquina disposa de sis punts de venda on el client realitza la compra a través d'una pantalla tàctil digital, selecciona la beguda que vol consumir i realitza el pagament amb una polsera NFC. Els seus promotors destaquen que "ofereix un control exacte de costos, retalla el temps d'espera a les cues i redueix els residus plàstics, tant de les bosses de gel com de les ampolles de refresc, llaunes o vidre". També preveuen fer un estudi de viabilitat per instal·lar plaques solars a la part superior de la màquina perquè sigui parcial o totalment autosuficient.

El projecte MAGIC SHOW 3X3, que ha quedat en segona posició, està impulsat per l'estudiant del Grau en ADE de la UdL i jugador de l'Arenys de Munt d'hoquei Àlex Joseph de Rueda; el graduat en ADE per la UdG i jugador del Maçanet de la Selva Àlex Rovira Andújar i el graduat en ADE per la UPF i jugador del Caldes de Montbui Marc González Rovirosa.

La seua idea és portar la modalitat dels esdeveniments esportius 3x3 a l'hoquei patins en un format innovador oferint un espectacle esportiu competitiu i diferenciador en format de torneig inclusiu, sense discriminació de gènere ni edat  i que s’organitza en diferents localitats als pavellons o al carrer amb activitats associades. Part dels premis i dels recursos aconseguits es destinaran a subvencionar amb material i diners un club d'algun país en vies de desenvolupament. El jurat ha valorat el caràcter innovador i original del projecte que està en un estadi avançat, és viable, compta amb una proposta de valor ben definida, un gran component tecnològic i ben alineat amb diferents ODS.

Continguts relacionats

Galeria fotogràfica del 5è Concurs Idea-UdL-ODS de Desenvolupament d'Idees de Negoci Innovadores