Mor Àngel Jové, l'autor dels vitralls del Saló Víctor Siurana

L'artista lleidatà va ser a la UdL al 2014 en l'homenatge a l'impulsor de l'actual Universitat

angeljoveUdL
Àngel Jové al Saló Víctor Siurana al 2014. FOTO: UdL
L'artista Àngel Jové, nascut a Lleida el 1940, va morir ahir a Girona on hi residia des de feia dècades. Jové és l'autor dels vitralls del Saló Víctor Siurana de la Universitat de Lleida (UdL), que s'han convertit en una de les imatges més emblemàtiques de la nostra Universitat.

L'encàrrec de la realització d'aquest obra li va fer el llavors president de la comissió gestora de la UdL, Víctor Siurana (1945-1993). L'artista va reutilitzar fragments dels vitralls de l'antic Seminari de Lleida (actual Rectorat de la UdL) que dataven dels anys 40 del segle passat per a la seua elaboració.

Àngel Jové, un dels pioners de l'arte povera i conceptual català, va visitar la UdL l'any 2014, per participar en la jornada d'homenatge que el llavors departament de Filologia Clàssica, Francesa i Hispànica de la UdL va dedicar-li a Víctor Siurana, en el marc del Congrés internacional: Universitat i ciutat: art, recerca i estructures culturals.

En la seua intervenció, aquest artista polifacètic que també va protagonitzar algunes de les primeres pel·lícules de Bigas Luna, va recordar a través de la lectura de diferents poemes la seua relació amb Víctor Siurana, el procés de realització dels vitralls i de la seua exposició La sal contra llum, que va tenir lloc al Rectorat de la UdL l'any 1994, amb motiu de la inauguració d'aquest espai.