Antiinflamatoris per tractar la síndrome CADASIL

Una recerca amb l'IRBLleida i la UdL obre la porta a noves teràpies per aquesta malaltia rara

XavierGallartPalau
Xavier Gallart Palau / Foto: IRBLleida
L'estrès del reticle endoplasmàtic, un orgànul de les cèl·lules eucariotes, està relacionat amb les respostes inflamatòries i immunitàries de la síndrome CADASIL, una malaltia minoritària que engrosseix les parets dels vasos sanguinis bloquejant el flux de sang al cervell. Així ho afirma una recerca on ha participat el professor de la Universitat de Lleida (UdL) i investigador de l'IRBLleida, Xavier Gallart Palau, que acaba de publicar la revista Acta Neuropathologica Communications. La troballa obre la porta a tractar els pacients amb antiinflamatoris no esteroidals com l'aspirina, l'ibuprofèn o el naproxèn i a crear noves teràpies basades en anticossos.

En l'estudi, dirigit des de la Universitat de Newcastle (Regne Unit), ha participat personal investigador de l'Institut Karolinska (Suècia), el Centre Nacional de Geriatria i Gerontologia de Japó, el Centre Nacional Cerebral i Cardiovascular de Japó, l'Institut de Neuropatologia d'Hamburg (Alemanya), Saint George University of London, la Universitat Brock (Canadà) i la Universitat de Turku (Finlàndia).