Suport de la UdL a una start-up de dissenys 3D

Conveni amb Invelon Technologies per desenvolupar projectes d'indústria 4.0

INVELONstartupdissenys3DprotesisUdL
D'esquerra a dreta: Badia, Folguera, Roberto Fernández i Amin / Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) ha signat avui un conveni de col·laboració amb la consultora tecnològica Invelon Technologies, ubicada al CEEILleida, com a start-up de la UdL per donar suport al desenvolupament d'un software d'optimització, gestió i anàlisi de materials per a impressió en 3D i indústria 4.0. L'acord, amb una vigència de tres anys, els permetrà utilitzar instal·lacions de recerca de la UdL com ara els laboratoris de mecànica i construccions, on testaran nous materials.

El gran repte de la impressió 3D és fabricar de forma eficient sèries curtes i mitges de components finals. En aquest sentit, el software pretén ajudar les empreses que hagin incorporat la tecnologia de fabricació additiva i que vulguin optimitzar la seua inversió, generant una capacitat productiva que tendeixi al 100%. Un dels socis d'Invelon, Joan Folguera, ha agraït el suport de la UdL "des del primer dia, ja que tot va començar aquí". L'empresa ja té més de 250 clients, alguns d'ells firmes importants del territori com ara Taurus, Sorigué o Ros Roca, i forma part del clúster de materials avançats de Catalunya, d'ACC1Ó.

El rector de la UdL, Roberto Fernández, ha destacat que aquest projecte d'emprenedoria "demostra el dinamisme de la universitat" que, "tot i tenir un bon nivell de producció científica, encara té molt camí per recórrer en transferència del coneixement a la societat". A l'acte de signatura també han assistit el vicerector de Planificació, Innovació i Empresa, Ferran Badia, i l'altre soci fundador d'Invelon Technologies, John Amin.

L'objecte del conveni és aprofitar les sinergies derivades de les capacitats de R+D+I universitàries, capaces de generar coneixement aplicable a les necessitats de l'entorn i els resultats d'aquesta recerca, obtinguts per l'empresa, en projectes susceptibles d'explotació industrial o comercial.

Text: Comunicació CEEILleida / Premsa UdL