Unes 300 persones participen a la Jornada de Doctorat 2021

Violència de gènere i divulgació científica centren les xerrades principals

jornada doctorat
Un moment de les sessions / Foto: UdL
Un total de 301 persones han participat avui a la Jornada de Doctorat 2021 de la Universitat de Lleida (UdL), que s'ha desenvolupat de manera totalment virtual i que ha inaugurat el rector, Jaume Puy. Xerrades, taules redones simultànies i dos concursos conformaven un programa dissenyat per a incrementar les competències transversals en recerca, innovació i divulgació de les investigadores i els investigadors en formació de tots els Programes de Doctorat. L'altre objectiu, impulsar el coneixement mutu entre la comunitat acadèmica i científica de la UdL.

La professora de Dret Constitucional de la Universitat Rovira i Virgili Neus Oliveras ha estat l'encarregada de la conferència inaugural, titulada Com aprenem a ser dones i homes? Dels contes de fades a la violència de gènere. En la xerrada ha explicat com es construeixen els estereotips de gènere, des de la infantesa fins a l'adolescència, i com es perpetuen en la societat a partir de les diverses manifestacions culturals, "ja que aquesta construcció social és la base que fa possible la violència de gènere".

La xerrada final, prèvia a la cloenda oficial de la vicerectora de Recerca i Tranferència Olga Martín, l'ha protagonitzat un dels cofundadors de Big Van Ciencia, Oriol Marimon, parlant de Divulgació científica avui. Marimon ha abordat noves aproximacions a aquest tipus de comunicació -formats innovadors, xarxes socials... - amenitzant-ho amb un monòleg científic.

Les taules redones han girat al voltant del programa de mentories Iberus Connect, el Pla de Recerca i les activitats formatives, els ajuts post-doctorals i les preguntes més freqüents que rep l'Escola de Doctorat de la UdL sobre temes com ara  el dipòsit de la tesi o el seu embargament. També s'han donat premis als millors pòsters i els millors reels (vídeos curts a Instagram) presentats a la trobada.

El premi al millor pòster científic atorgat pel Comitè Científic de l'Escola ha estat per a Miriam Fernández Calleja, del Programa de Doctorat en Ciència i Tecnologia Agrària i Alimentària; el del millor pòster científic, per votació dels investigadors en formació, per a Lucia Pinilla Latorre, del Programa de Doctorat en Salut; i el premi al Reel d'Instagram amb més likes per a Alicia Romero Martínez, del Programa de Doctorat en Educació, Societat i Qualitat de Vida.

MÉS INFORMACIÓ:

Programa de la jornada