Prop de 900 persones, a la Nit dels Investigadors 2017

Participants de totes les edats omplen el campus de Cappont

Un total de 870 persones han participat aquest dissabte a la Universitat de Lleida (UdL) en la Nit dels Investigadors 2017, gairebé un 36% més que l'any passat, quan es van comptabilitzar 640 inscrits. L'èxit d'aquesta convocatòria es déu en part al fet que els organitzadors - els centres de recerca de la UdL INDEST i INSPIRES- han decidit duplicar l'oferta en horari de matí i tarda per afavorir la participació de persones de totes les edats.

El Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera i l'Escola Politècnica Superior (EPS), tots dos edificis al campus de Cappont, han acollit les activitats gratuïtes, que han aplegat famílies disposades a convertir-se en científics per un dia. El programa incloïa onze tallers i cinc xerrades que s'anaven repetint en diferents horaris sobre temes com ara La ciència darrera els drons, Com construir cases sostenibles i estalviar, o Realitats i mites de la seguretat a Internet.

L'objectiu de la Nit dels Investigadors és "fer arribar la ciència i la tecnologia als ciutadans, que sàpiguen què fem a la Universitat i com els pot servir a casa seua", segons ha destacat la directora de l'INSPIRES, Luisa F. Cabeza.