Arriba a Lleida la Caravana universitària pel clima

A més del campus de Cappont visita quatre escoles de la ciutat

Els voluntaris de la caravana amb els representants de les universitats de Lleida i Saragossa. FOTO: UdL

Impulsada per l'Oficina verda de la Universitat de Saragossa (Unizar), la Caravana universitària pel clima ha arribat avui Lleida. Aquest projecte de sensibilització ambiental va néixer al 2009 amb la intenció de conscienciar la població aragonesa sobre el respecte, la conservació i preservació del medi ambient, a través de xerrades, jocs, tallers i demostracions, a càrrec d'estudiants voluntaris de la universitat aragonesa.

Fins ara, la Caravana ha visitat més d'una quarantena de localitats d'aquesta comunitat autònoma, a més de les ciutats de Logronyo, al 2014, i de Pamplona, al 2015, a les quals se suma Lleida enguany en la què és la vuitena edició. La Universitat de Saragossa, juntament amb les universitats de Lleida, La Rioja i Pública de Navarra, formen el campus Iberus, és per això que les ciutats que allotgen aquestes universitats també participen del projecte.

Pel que fa a la seua visita a Lleida, la carpa de la caravana s'ha instal·lat aquest matí al campus de Cappont, per tal que s'hi duguin a terme demostracions de cuines i forns solars fins a les 4 de la tarda aproximadament. Els voluntaris, en arribar, han llegit un manifest en pro de la defensa del medi ambient i del paper actiu que han de tenir les universitats per preservar-lo amb el lema: Un sol planeta, la nostra responsabilitat.

La comitiva saragossana, integrada pels voluntaris i la directora del secretariat de modernització de la Unizar, Paloma Ibarra, han estat rebuts pel vicerector de Campus, Jesús Avilla, i l'adjunt de medi ambient, Carles Giné. A més del punt d'informació que mantindran tot el dia en el campus, també visitaran quatre escoles de Lleida: Pardinyes, primària de Balàfia, Joc de la Bola i Pla de l'Aigua, on duran a terme diferents jocs i dinàmiques de grup relacionades amb el reciclatge, les energies renovables, la mobilitat sostenible, i l'estalvi d'aigua i energia adreçades a alumnes de primària d'entre primer i sisè curs.