Art contemporani a l'ETSEA

L'artista lleidatana Teresa Vall Palou cedeix per cinc anys sis obres al centre

VallPalou-artETSEA-UdL
Una de les obres a l'edifici 5b. FOTO: Vicente Medina ETSEA-UdL

Sis obres de Teresa Vall Palou restaran exposades durant cinc anys en diferents espais de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA). Així ho estipula el conveni que l'artista ha signat amb la Universitat de Lleida, que recull que la cessió es pugui prorrogar més temps.

Aquesta acció, explica el sotsdirector de divulgació i transferència de l'ETSEA, Jordi Graell, "respon a la voluntat de la direcció de l'Escola d'incorporar peces d'artistes lleidatans als edificis i a l'entorn del campus". Les pintures de Vall Palou s'afegeixen així a la rèplica de l'escultura Estructura planxa, de l'artista Albert Coma Estadella (Lleida 1933-1991), ubicada als jardins de l'ETSEA des de la commemoració del 700 aniversari de la UdL.

Quatre de les obres de Vall Palou estan situades a la planta baixa i el primer pis de l'Edifici 5b; una cinquena, a la Sala de graus de l'Edifici 1; i la sisena a la Sala d'actes de l'Edifici principal de l'Escola. Són peces de gran format realitzades entre 2007 i 2015 en tècnica mixta, acrílic sobre tela o fusta, i oli i acrílic sobre fusta.

Un altre centre de la Universitat de Lleida que compta amb una obra cedida de Teresa Vall Palou és la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS). Es tracta de Composició en fusta número 205 (Paisatge), del 2006, que juntament amb un poema visual d'en Guillem Viladot donat per la Fundació Lo Pardal estrenava al 2009 el fons d'art d'aquest centre.

Actualment, a la FEPTS, es poden veure creacions -entre pintures, gravats, fotografies, escultures-, de 37 artistes com ara Gregorio Iglesias, Josep Ripoll, Albert Bayona, Jordi Jové, Garcia Sarramona, Anselm Ros, Jesús Moncada, Teresa Nogués, Judit Sol Dyess, Maite Villafranca, Juanjo Jové Peres, Carme Molet, Silvia Colomina i Llorenç Melgosa.

Més continguts

Galeria d'art de la FEPTS