Art digital d'alumnat de la UdL a Lo Pardal d'Agramunt

Mostra col·lectiva que es podrà veure fins el proper 30 de setembre

Expo digital EPS2
Part de la instal·lació / Foto: Ferran Lega-UdL
El canvi climàtic, el feminisme i la poesia visual són alguns dels protagonistes de les obres digitals que alumnat del grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives de la Universitat de Lleida (UdL) exposa a Lo Pardal-Fundació privada Guillem Viladot d'Agramunt fins el proper 30 de setembre. Futur Transmèdia i Art Digital és el títol de la mostra col·lectiva que aplega el treball d'una vintena d'estudiants de l'assignatura d'Art i cultura digital. Utilitzen mitjans com el vídeo, l'art-web, l'art interactiu i diferents eines digitals com el 3D en impressió i disseny.

L'exposició, inaugurada aquest dissabte, ha estat comissariada pel professor de la UdL Ferran Lega i el  director de la Fundació, Pau Minguet. Inclou peces com ara Don't Touch, un vídeo-assaig documental de Gabriela Staccioli amb gravacions submarines sobre les praderes de Posidònia a Mallorca. Explica com els afecta el canvi climàtic i sobretot la sobreexplotació de la massificació turística i com les àncores dels vaixells estan destruint aquests ecosistemes.

En la mateixa temàtica, La confusió de les flors, de Sara Hidalgo, mostra unes branques i flors d'ametller dins d'una resina d'epoxi sobre la qual es projecta la forma d'un ametller en el que les variacions de color representen les oscil·lacions de temperatura en els últims anys, posant de manifest el canvi climàtic i la seua afectació sobre l'agricultura.

2,7 Billion people can't see this, d'Àgueda Camarassa, reflexiona sobre la bretxa digital en els països que no tenen accés a internet i ho treballa a partir d'un procés interactiu entre una projecció i un llibre que ha creat on es censuren els diferents cercadors d'informació a la xarxa com ara Google. Mentre, a Sensaciones, Sandra Camacho ha usat un Mindflex hackejat, un joguet que permetia a partir de les ones cerebrals moure unes boletes. L'alumna ha incorporat una placa Arduino per tal de poder transformar les seues ones cerebrals en freqüències audibles. Així genera una sonificació de l'espai segons el seu estat anímic.

La mostra també inclou alguns treballs sobre paper, que són poesies dutes a terme mitjançant eines digitals però que han estat impreses, com l'obra de Joan Mascarell, War recepit, un tiquet de la compra on es poden llegir els costos de la guerra d'Ucraïna. Es pot visitar dijous i divendres de 10h a 14h i de 15h a 19h. Els dissabtes, està oberta de 10h a 14h.