Art visual de l'EPS en el concert 'Atmosferes' de Camerata Granados

Amb obres de la professora Eva Salas i d'alumnat del Grau de Disseny Digital i Tecnologies Creatives

ATMOSFERES_3
El cartell de la producció. FOTO: Sui Generis Comunicació Creativa
BUG i Paisatges impossibles són les obres d'art visual de l'artista i professora associada de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), Eva Salas Urrea, i d'una dotzena d'alumnes de primer del Grau de Disseny Digital i Tecnologies Creatives, respectivament, que es projectaran el proper 6 maig a l'Auditori Municipal Enric Granados de Lleida en el concert Atmosferes, de la jove formació Camerata Granados.

BUG, que significa error en anglès, està relacionada amb la teoria del caos i l'efecte papallona. En l'obra "m’han interessat les condicions que generen amb exactitud i precisió fenòmens aparentment erràtics que provoquen canvis disruptius, una metamorfosi", explica aquesta artista lleidatana. "Els errors són inevitables i formen part del procés de creació i desenvolupament de qualsevol sistema, per això el bug és és un catalitzador per a la creativitat, la innovació i el progrés", afegeix.

Paisatges impossibles aplega representacions en dos dimensions d'escenes que semblen físicament irreals, com ara escales que es mouen en diferents direccions, objectes que es transformen en d'altres objectes o ciutats que es construeixen sobre si mateixes. "Aquests paisatges desafien les lleis de la física i semblen trencar amb les normes de la lògica i la percepció mitjançant la perspectiva forçada, la projecció isomètrica i la paradoxa visual, tot transcendint les limitacions físiques i representant el món d'una manera que va més enllà de la realitat perceptible", explica la professora del treball del seus alumnes realitzat en l'assignatura Expressió gràfica.

Ambdós es podran veure durant Atmosferes, una proposta artística interdisciplinària, que sota la batuta de Pau Romero-Andreu, proposa un viatge a través de compositors de l'impressionisme francès i del compositor d'Artesa de Segre, Bernat Giribet, que hi estrenarà l'obra Paisatges de l’any, un recorregut per les emocions que desperten les estacions de l’any, amb poemes propis, de Joan Maragall i de Carles M. Sanuy.

Les obres de Debussy, Satie, Fauré i Ravel són les que convergiran amb les diferents disciplines. "La música d'aquests compositors és molt propícia per jugar amb les nostres Atmosferes i altres arts. Són peces que parteixen d'una dansa o que ja han tingut una interpretació escènica. A més, l’impressionisme sorgeix de l’art pictòric i, en aquesta ocasió, és l'art digital del segle XXI qui les acompanyarà”, explica Romero-Andreu, director artístic i musical de Camerata Granados i impulsor de la iniciativa. "Hem tingut la voluntat de col·laborar amb el territori, i amb el teixit associatiu i institucional, per això hem encarregat expressament una obra a un compositor local i comptem amb la col·laboració de professorat i alumnat de la UdL”, afegeix.

A més de les creacions visuals de l'EPS, el concert comptarà amb la dansa de la ballarina, Marina Villas, i la veu de la jove soprano lleidatana, Montserrat Boixadera.