Associacionisme i immigració, en un taller internacional a la UdL

Els experts conclouen que el futur de les associacions és el treball col·laboratiu

WorkshopAssociacionismeImmigraacioUdL
Un moment del workshop. FOTO: GRASE-UdL
L'enfortiment de les diferents associacions de persones immigrades passa per la col·laboració, la interconnexió i el treball en xarxa. Aquesta és una de les conclusions del taller internacional sobre associacionisme i immigració que ha tingut lloc el passat dijous i divendres a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL.

Organitzat pel Grup de recerca anàlisi social i educativa (GRASE), aquest workshop pren el relleu del què es va realitzar al 2011 amb l'objectiu d'analitzar i posar en valor el rol social que duen a terme les associacions formades per persones d'origen estranger, així com els reptes que han d'afrontar davant el retorn de molts immigrants als seus països o la dissolució d'algunes d'aquestes associacions a causa de la crisi econòmica.

En aquest sentit, els experts aposten per enfortir aquestes agrupacions amb formació específica per als seus membres, la contractació de serveis de forma comuna i l'acompanyament de les associacions per part d'institucions i de fundacions que treballen en aquest àmbit. És tracta de ser més eficients i de treballar en xarxa.

L'edició d'enguany del taller ha aplegat una trentena d'investigadors  de diferents punts de l'Estat, França, Xile, Senegal, així com de tècnics en immigració i estudiantat universitari. A més dels experts, el whorkshop va comptar amb la presència de responsables en immigració de la Generalitat de Catalunya.