Augmenten els problemes de salut mental del jovent

Segons l'informe de l'Observatori de la Infància i l'Adolescència a Lleida, de la Paeria i la UdL

informe infància
Balsells, durant la presentació / Foto: ©Ajuntament de Lleida
Cal implementar polítiques preventives per afavorir el treball en xarxa davant l'increment de diagnòstics de problemes de salut mental entre els joves de la capital del Segrià. Una "necessitat augmentada per la pandèmia de COVID-19", que també ha afectat l'oferta cultural i d'oci. Així ho recull el 6è informe de l'Observatori de la Infància i l'Adolescència de Lleida, de l'Ajuntament i la Universitat de Lleida (UdL), corresponent als anys 2019 i 2020. El treball analitza la informació aportada per grups de discussió d'infants, joves, experts i, per primer cop, de famílies.

La catedràtica de pedagogia de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL, M. Àngels Balsells, ha detallat les recomanacions de l'Observatori com ara impulsar la perspectiva de gènere i intersectorial en els centres d’educació amb la formació continuada dels docents, dissenyar espais i recursos de lleure gratuïts, o dissenyar un protocol per atendre i prevenir problemes derivats de processos de separació i divorci "que generen necessitats emocionals específiques en infants i adolescents".

Balsells ha presentat aquest dilluns l'informe, acompanyada pel paer en cap, Miquel Pueyo, i la regidora d'Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes, Sandra Castro. El treball s'articula en cinc blocs temàtics: educació, salut, participació, cultura, oci i lleure, i serveis socials.

Text: Comunicació Paeria / Premsa UdL