Auxili i Coco, grups estrella de la Festa Major de l'Estudiantat de la UdL

Sonometries 'in situ' per limitar les molèsties als veïns

Coco versions
Les noies de Coco actuen a mitjanit / Foto: Coco Versions
El reggae amb pinzellades d'ska del grup valencià Auxili i les versions de la banda femenina Coco són els principals reclams de la 27a Festa Major de l'Estudiantat de la Universitat de Lleida (UdL), que tindrà lloc aquest dijous, 27 d'abril, al campus ubicat a Cappont. Les classes se suspenen a partir de les 11 del matí, quan arrenquen les activitats ludicoesportives. Els concerts, en dos escenaris amb música simultània, seran a partir de les 18.00h. Els organitzadors han previst mesures per limitar les molèsties als veïns. Un tècnic d'enginyeria acústica instal·larà limitadors de so i realitzarà sonometries durant cada hora de l'esdeveniment seguint les restriccions fixades per l'Ajuntament.

La festa, que compta amb el vistiplau de les associacions de veïns de Cappont i Instituts-Sant Ignasi, tindrà lloc a la zona enjardinada del campus. L'accés, a través de les escales del costat de la biblioteca Jaume Porta, al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, serà lliure durant el matí. A la tarda caldrà disposar d'entrada per tal de quedar-se als concerts i participar en les diferents activitats i sorpreses. A partir de les 17.00h es procedirà al buidatge del recinte i a la validació de les entrades de cada assistent, proporcionant-los una polsera identificativa personal i intransferible.

El programa arrenca a les 11.00h amb els tornejos de futbol i vòlei, i amb una "gimcanya" de 10 proves per equips. Voluntaris dels Consells de l'Estudiantat de cadascun dels centres atendran les dos barres de beguda, amb un punt centralitzat de venda de tiquets. Totes les associacions de la UdL estan convidades a ubicar paradetes i estands. Estan previstes les actuacions dels Marracos de la UdL i la colla bastonera del Pla de l'Aigua.

Per la tarda, a partir de les 17.00h, tindrà lloc un "pingpong cerveser" per parelles. Una hora més tard arrencarà la música, amb DJ Isma, seguit per DJ Calad. El primer grup en actuar seran els vallencs Figa Flawas, a les 20.00h a l'escenari principal, on també pujaran els membres d'Auxili (22.15h), arribats d'Ontinyent, i les components del grup femení de versions Coco (00.00h). Completen els cartell DJ Tarro, DJ Werner, DJ Balask & Dluxeone i DJ Lavcor.

La Festa de l'Estudiantat comptarà amb un punt lila amb personal del Centre Dolors Piera per coordinar la resposta institucional davant situacions de discriminació, violències sexuals o LGBTI-fòbiques. També hi serà present un punt d'informació del programa NITSQ de l'Ajuntament de Lleida per conscienciar als participants sobre el consum responsable d'alcohol i les sexualitats saludables.

Més controls també a l'Agrònom de Ferro

Els organitzadors de l'Agrònom de Ferro, que tindrà lloc la setmana vinent a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària, Forestal i de Veterinària, han anunciat que contractaran deu vigilants privats per evitar molèsties als veïns de Ciutat Jardí. A més, la festa acabarà a les 23.00h hores, a diferència d'altres anys que s'allargava fins a la matinada.

MÉS INFORMACIÓ:

Web de la Festa Major de l'Estudiantat

Web per comprar les entrades