Ajut europeu per a l'spin off de la UdL Biomeb

El rector deixa de ser el president del PCiTAL pel relleu bianual

FisiopatologiaMetabolicaUdLIRBLleida
Grup de Fisiopatologia Metabòlica, amb Serrano a baix a la dreta / Foto: IRBLleida

L'spin off de la Universitat de Lleida Dietary Molecular Diagnostic, de nom comercial Biomeb,  ha aconseguit un ajut de 50.000 euros de la Unió Europea, en el marc de la convocatòria Instrument Pime del programa Horitzó 2020, per a la fabricació i comercialització de Fibracep, una fibra que redueix el colesterol.

Així s'ha informat en el decurs del Consell d'Administració del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari (PCiTAL) en què s'ha fixat el relleu bianual a la presidència per al proper 18 de setembre. El rector de la UdL, Roberto Fernández, deixarà aquest càrrec a l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, i passarà a ser vicepresident del consorci.

Fibracep és una nova formulació bioactiva en pols que s'obté a base de fibres derivades de subproductes de la ceba, redueix el colesterol total i incrementa el nivell de colesterol HDL, mal anomenat colesterol bo. És fruit de la investigació del Grup de Recerca Biomèdica Nutren-Nutrigenòmics dirigit pel professor de la Facultat de Medicina de la UdL José Serrano.  A banda dels seus efectes sobre el colesterol, la fibra de ceba també redueix el guany de pes en dietes hipercalòriques i incrementa la capacitat antioxidant de la sang.