Beques internacionals per al Màster Forestal de la UdL

La Unió Europea l'acredita per tercer cop com a 'Erasmus Mundus'

BequesMasterForestalUdL
Reunió del consorci del màster. D'esquerra a dreta: T. Tokkola (Eastern Finland), A. Curtu (Transilvania Brasov), M. Fortin (AgroParisTech), H. Spiecker (Friburg), M. Möttönen (Eastern Finland) i C.Vega (UdL)

El Màster Forestal Europeu que oferta la Universitat de Lleida (UdL) ha aconseguit renovar per tercer cop la distinció de qualitat de la Unió Europea com a Erasmus Mundus, per al període 2017-2020. Això implica la possibilitat d'oferir un total de 2,5 milions d'euros en beques internacionals per a l'estudiantat de les sis universitats implicades durant els propers quatre anys: UdL,  Eastern Finland (Finlàndia), AgroParisTech (França), Freiburg (Alemanya), University of Natural Resources and Life Sciences (Àustria) i  Transilvanian University of Brasov (Romania).

De fet, les beques cobreixen despeses de viatge i estada, participació i taxes durant tota la durada del màster ja que l'estudiantat ha de seguir classes en un mínim de dos països participants, a banda que pot realitzar pràctiques o tasques de recerca en un país associat. En el cas del Màster Forestal, hi ha col·laboracions amb universitats de Brasil, la Xina i Canadà; a banda d'altres institucions científiques i empreses.

Aquest proper mes de desembre s'obre el període tant d'accés per al curs 2017-2018 com de sol·licituds de beques. Els estudiants europeus poden rebre un màxim de 35.000 euros per a dos anys, mentre els de tercers països poden arribar als 39.000 euros. Cada any se seleccionen una quinzena de becaris i la normativa fixa que el 75% dels ajuts es concedeixen a candidats dels països associats.

El Màster Forestal Europeu que oferta la UdL va ser el primer de Catalunya en aconseguir l'Erasmus Mundus al 2004 i ha renovat l'acreditació al 2010 i al 2016. A nivell europeu, actualment només 9 programes de l'àmbit agrari i veterinari compten amb aquesta distinció, segons explica la coordinadora a Lleida, Cristina Vega. Entre aquests, el Màster en Gestió Forestal i Recursos Naturals al Mediterrani (MEDfOR) en què també participa la Universitat de Lleida.