Beques, pràctiques i estades formatives per a l'estudiantat

Gràcies a la col·laboració amb la Fundació Catalunya La Pedrera

predera
Alumant de la UdL al campus d'Alinyà: Fundació Catalunya La Pedrera. FOTO: UdL

Estades formatives de màster en espais naturals gestionats per la Fundació Catalunya La Pedrera a les comarques lleidatanes, treballs de fi de grau i de màster vinculats a aquesta fundació, pràctiques i beques per cursar màsters, són algunes de les possibilitats que ofereix als estudiants de la Universitat de Lleida (UdL) l'acord de col·laboració que han renovat ambdós institucions.

Des del 2013, any en què es va formalitzar el primer conveni, 112 alumnes de màster de la UdL han fet estades a la Muntanya d’Alinyà, al Congost de Mont-Rebei, l'Estany d’Ivars i Vila-sana, MónNatura Pirineus i l'espai de Montserrat-Coll de Can Maçana; 2, han fet treballs de fi de grau i màster, i 10, pràctiques formatives.  A més, la Fundació Catalunya La Pedrera, ha becat fins ara 14 alumnes dels dos màsters Erasmus Mundus de forestals i d'Investigació biomèdica de la UdL en el marc del seu programa Beques per a màsters d'excel·lència.

L'acord de col·laboració també inclou la participació de la UdL en el programa 'Joves i Ciència' de la Fundació, destinat a fomentar les vocacions científiques. Professorat de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària, impartirà aquest estiu un cus sobre el canvi climàtic a MónNatura Pirineus (Son, Pallars Sobirà).

Es tracta de Mirant des del cel: com afecta el canvi climàtic als nostres boscos?, on l'alumnat matriculat podrà conèixer els canvis que s’estan produint als ecosistemes mitjançant l'aplicació de noves tecnologies i fonts de dades mediambientals, que van des de satèl·lits que proporcionen imatges multiespectrals, fins a càmeres instal·lades en drons.

Aquests dies, una quarantena d'estudiants de l'Esola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL participen en el Campus de Ciències Ambientals i de la Terra de la Muntanya d’Alinyà, juntament amb altres joves de les universitats Autònoma de Barcelona i Barcelona.

TEXT: Comunicació Fundació Catalunya La Pedrera/ Unitat de Premsa UdL