Bonaventura Clotet crida a apostar per la recerca en la inauguració del curs a Igualada

Aquest campus de la UdL a la capital de l'Anoia compta amb més de 370 alumnes

inauguraciocursigualadaUdL
L'acte s'ha celebrat a l'edifici La Teneria / Foto: UdL
El director de l'Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa, Bonaventura Clotet, ha fet una crida a apostar per la recerca com a eina de servei a la societat durant l'acte d'inici del curs acadèmic 2019-2020 al Campus Universitari Igualada-UdL. Clotet ha pronunciat la lliçó De la recerca sobre la sida a la recerca sobre moltes altres malalties al recent inaugurat edifici de La Teneria, on des d'aquest setembre s'hi imparteixen els estudis relacionats amb Ciències de la Salut: el grau en Infermeria i el doble grau en Nutrició Humana i Dietètica i Fisioteràpia.

L'investigador ha explicat que els avenços sobre la Sida han servit no només per evitar la mort de les persones amb VIH, sinó també per frenar altres malalties. Per Clotet "la recerca no s'hauria de fer mai en solitari ni per un sol tema, sinó que és fonamental treballar en xarxa i col·laborant amb altres projectes de recerca".

De la seua banda, el rector de la UdL, Jaume Puy, ha destacat que "la Universitat de Lleida està molt satisfeta perquè el Campus Igualada creix any rere any amb nous edificis, espais i titulacions", recordant que el proper curs 2020-2021 s'afegirà a l'oferta el grau d'Administració i Direcció d'Empreses. Puy ha presidit l'acte acompanyat de l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, i altres autoritats de la universitat, com el president del Consell Social, Delfí Robinat i el delegat del rector al Campus Universitari Igualada-UdL, Ferran Badia.

Castells ha agraït a la Universitat de Lleida l'aposta per seguir portant nous estudis universitaris a la ciutat i ha fet una crida als departaments de Salut i d’Empresa i Coneixement de la Generalitat "“perquè accelerin els tràmits perquè l'Hospital d'Igualada sigui acreditat com a hospital universitari", fet que permetria reforçar molt l'oferta educativa en l'àmbit de la salut juntament amb el centre de simulació 4DHealth.

El Campus Universitari Igualada-UdL ha arrencat el curs 2019-2020 amb 372 alumnes i una oferta de quatre graus, un doble grau i dos màsters.  Les enginyeries sumen 140 alumnes entre el grau en Enginyeria Química, el grau en Enginyeria en Organització Industrial i Logística, el grau en Tècniques d’Interacció Digital i Computació i el màster en Enginyeria del Cuir, únic a Europa. Mentre, l'àmbit de ciències de la salut s'aplega 232 entre el grau en Infermeria, el doble grau en Nutrició Humana i Dietètica i Fisioteràpia, i el màster en Simulació Clínica i Seguretat del Pacient.

Text: Lidera Comunicació / Premsa UdL