Campus Iberus amplia la seua col·laboració amb Colòmbia

Acord marc amb la Universitat d'Ibagué per a formació, investigació i mobilitat

iberuscolombia
Jaume Puy durant l'acte de signatura telemàtica del conveni. FOTO: UdL

El Campus d'Excel·lència Internacional de la Vall de l'Ebre 'Campus Iberus' -aliança de les universitats de Lleida, Saragossa, La Rioja i Pública de Navarra- ha ampliat la seva col·laboració amb Colòmbia. Els vincles de Campus Iberus amb centres d'educació colombians es van iniciar el 2015 amb la implementació en aquest país sud-americà del Diploma Internacional en emprenedoria, innovació i gestió.

El president de l'consorci Campus Iberus i rector de la Universitat de Lleida (UdL), Jaume Puy, i el rector de la Universitat d'Ibagué (Colòmbia), Alfonso Reyes, van rubricar ahir telemàticament un acord marc de cooperació que inclou intercanvi de personal docent i investigador, d'administració i serveis i d'estudiants; així com programes conjunts d'investigació i formació; activitats de transferència; intercanvi de documents científics i d'ensenyament, participació en seminaris i la possible posada en marxa de dobles titulacions.

Puy ha destacat en la seua intervenció la necessitat de cristal·litzar acords com aquest perquè els problemes i reptes d'avui són globals. "La col·laboració és una eina bàsica per avançar no només com universitats sinó com a societat", ha dit.

Per la seua part, Reyes s'ha mostrat interessat en concretar mitjançant convenis específics col·laboracions sobre apoderament femení, formació de docents en economia circular -disciplina protagonista d'un futur màster de Campus Iberus-, assessoraments en agricultura de precisió, i la incorporació d'estudiants de les universitats integrants del consorci en projectes de cooperació internacional a la regió de Tolima (Colòmbia).

El rector de la Universitat d'Ibagué ha recordat que la col·laboració entre les institucions implicades no arrenca des de zero. En aquest sentit, el passat curs acadèmic es van realitzar conjuntament iniciatives vinculades a la dona rural a Colòmbia, com cursos d'emprenedoria i lideratge femení o les jornades de foment de l'agroindústria i el desenvolupament rural de Ibagué.