Campus Iberus formarà 8.000 treballadors agrícoles i pesquers a Colòmbia

Oberta la convocatòria per configurar els equips docents de les quatre universitats

campesi
Iberus formarà persones de l'àmbit agrícola colombià. FOTO: Dkmelo

Campus Iberus ha estat adjudicatària d'un projecte de formació i capacitació de 8.000 treballadors colombians convocat a nivell internacional per l'Organització d'Estats Iberoamericans.

El projecte, que té també un notable component de Cooperació al Desenvolupament, està dirigit a agricultors, pescadors artesanals, camperols, líders comunitaris, representants d'associacions i servidors públics a Colòmbia, en qüestions relacionades amb l'emprenedoria, l'associacionisme i la gestió de projectes .

Per confiar el desenvolupament del projecte a Campus Iberus, l'Organització d'Estats Iberoamericans ha valorat la massa crítica que suposa l'agregació de les quatre universitats d'aquest Campus d'Excel·lència Internacional: Rioja, Lleida, Pública de Navarra i Saragossa.

Campus Iberus haurà de formar, entre agost i desembre de 2015, 8.000 persones mitjançant la impartició de 160 cursos sobre aquestes matèries en 105 localitats colombianes ubicades en 21 departaments repartits per tota la seua geografia.

Per impartir aquests cursos Campus Iberus ha llançat una convocatòria en les seues quatre universitats per configurar els equips docents. Aquests equips estaran formats per personal de les quatre universitats del Campus, personal d'entitats relacionades amb les seues universitats, i personal docent d'universitats colombianes.

L'execució d'aquest projecte suposa per als responsables de Campus Iberus, un pas de gran importància per continuar desenvolupant la seva estratègia d'internacionalització, en aquest cas en un altre dels seus àmbits geogràfics clau, com és Iberoamèrica. A més, l'orientació temàtica d'aquests cursos s'alinea perfectament amb un dels àmbits en què Camps Iberus treballa intensament en els últims anys: l'emprenedoria.

TEXT: Comunicació Universitat de la Rioja

Convocatòria del Projecte Campus Iberus-Capacitació Colòmbia