Prop de 700 persones matriculades a la Universitat d'Estiu

Els cursos virtuals es consoliden a l'oferta

uniestiu23
Participants d'enguany al Taller de Curtmetratges / Foto: UdL
Els 32 cursos d'estiu de la Universitat de Lleida (UdL) han aplegat enguany prop de 700 persones matriculades, una xifra similar a la del curs anterior. També han mobilitzat 110 professors i professores: 53 personal de la UdL, 7 d'altres universitats i 50 professionals externs. La 31a edició de la Universitat d'Estiu s'ha desenvolupat en 11 municipis de la demarcació i a través del campus virtual de la UdL. De fet, l'oferta online és la segona opció en nombre d'alumnat inscrit (183), només per darrere de la capital del Segrià (192).

També han acollit cursos La Seu d'Urgell, Agramunt, La Granadella, Torrebesses, Soses, Balaguer, Os de Balaguer i Alcoletge. En aquest darrer municipi ha tingut lloc una de les iniciatives amb més estudiantat, El Front del Segre: Història, patrimoni, recerca i didàctica. L'única que ha penjat el cartell de "complet", però, ha estat el nivell C2 de llengua catalana.

De l'1 al 21 d'agost tindrà lloc l'Acadèmia Internacional de Música de Solsona, que s'engloba també en l'oferta d'estiu de la UdL. El darrer curs, titulat A l'entorn de Lavaix, es desenvoluparà al Pont de Suert del 7 al 9 de setembre. Està organitzat per la Universitat de Lleida, l'Associació Lavaix, el Centre d'Estudis Ribagorçans i l'Associació Escunç; amb el suport del Consell Comarcal de l'Alta Ribagorça i l'ajuntament del municipi.

Aquesta edició de la Universitat d'Estiu de la UdL ha comptat amb el patrocini de la Diputació de Lleida, el Consell Social de la UdL i l'Ajuntament de la Seu d'Urgell, així com el suport d'una quarantena d'institucions, empreses i entitats.