Col·laboració amb el Clúster de la indústria audiovisual de Catalunya

clusteraudiovisualUdL
Xavier Guitart i Roberto Fernández. FOTO. UdL

La Universitat de Lleida participarà en el projecte "Pitching Audiovisuals" que impulsa el Clúster de la Indústrial Audiovisual de Catalunya i que consisteix a posar en contacte a universitaris que hagin elaborat bons projectes de producció audiovisual amb possibles inversors, gràcies al conveni de col·laboració que avui han signat Xavier Guitart, màxim responsable d'aquesta associació, i Roberto Fernández, rector de la UdL.

El Clúster aplega una cinquantena de productores, distribuïdores, exhibidores, operadores de ràdio, de televisió, de telecomunicacions i empreses tecnològiques i de serveis -com ara Brutal Media, El Terrat, Gestmusic, Grupo Zeta o Minoria Absoluta-, amb la voluntat de fomentar la competitivitat, l'eficiència i la innovació del sector per poder crear noves oportunitats i captar inversions.

Amb aquest conveni la UdL se suma a altres universitats catalanes que col·laboren amb l'associació, com ara l'Autònoma de Barcelona, la Pompeu Fabra, la Universitat de Vic i la Ramon Llull. "Tenir una relació estreta amb les universitats és essencial per al Clúster", ha afirmat Guitart, que ha recordat que el sector al voltant del qual s'articula aquesta associació és el que més ma d'obra jove i formada aplega.

Per la seua part, el rector de la UdL, Roberto Fernández, ha destacat la importància que per al grau de Periodisme i Comunicació Audiovisuals tindrà aquesta col·laboració amb el Clúster, ja que és un ens nacional de Catalunya amb voluntat de projecció internacional.

L'acord també preveu futures pràctiques de l'alumnat del grau de Periodisme i Comunicació Audiovisuals i del màster en Creació d'empreses audiovisuals i convergència digital de la UdL amb els socis del Clúster, així com com en l'intercanvi d'informació, formació, divulgació, innovació i recerca en el camp de l'audiovisual i de les tecnologies de la comunicació i la cultura.