Col·laboració de la UdL amb la Val d'Aran

ConveniAranUdL
D'esquerra a dreta: Moga, Barrera, Roberto Fernández i Garcia Foto: Conselh Generau d'Aran

La Universitat de Lleida (UdL) ha signat un conveni de col·laboració amb el Conselh Generau d'Aran i l'Ajuntament de Vielha e Mijaran per desenvolupar activitats de recerca bàsica i aplicada en l'àmbit del turisme, entre altres temes. L'acord, amb una vigència inicial de quatre anys, també contempla promoure la presència d'estudiantat de grau i màster en institucions i empreses de la comarca per a la realització de pràctiques acadèmiques.

El rector de la UdL, Roberto Fernández, s'ha traslladat a la capital aranesa per signar el conveni acompanyat pel vicerector de Docència, Paco Garcia. També ha estat present l'alcalde de Vielha, Álex Moga. El rector ha subratllat que "aquest conveni  és el principi d'una gran amistat  entre el pais aranès i la Universitat de Lleida. Des d'aquest moment, la UdL es posa a disposició d'Aran per enfortir la docència, la recerca i la transferència de coneixement en benefici de la societat aranesa i del territori del pirineu". El síndic d'Aran, Carlos Barrera, ha destacat que aquesta col•laboració "constitueix una evident garantia per a què les sinèrgies entre l'ensenyament i la recerca universitària, les actuacions de les administracions territorials, i les necessitats de formació i de coneixement de la societat d'aquests territoris conflueixin, per consolidar i enfortir el seu desenvolupament econòmic, social, professional i cultural”.

L'interlocutor per a les tres institucions signants serà, una vegada estigui en funcionament, la Càtedra de Turisme d'Interior i de Muntanya de la UdL. Entre les seues actuacions estarà la de constituir un Observatori del Turisme de la Val d'Aran i del Pirineu lleidatà, que s'ubicarà a la població de Vielha i Mijaran. Mentre, la Càtedra d'Estudis Occitans s'encarregarà de les accions destinades a impulsar i afavorir el coneixement, ensenyament i difusió de la llengua i la literatura aranesa. L'acord també inclou les Aules d' Extensió Universitària de la Gent Gran   i la  Universitat d' Estiu.

Text: Oficina de premsa UdL / Comunicació Conselh Generau d'Aran