Col·lectius vulnerables pinten la felicitat al Rectorat

Iniciativa de la Càtedra d'Innovació Social de la UdL, amb -REM Coop

mural felicitat
Un moment de l'acció artística / Foto: Premsa UdL
Un nou mural al pàrquing del Rectorat de la Universitat de Lleida (UdL), d'uns 20 metres de llargada per 2 d'amplada, reflecteix com veuen la felicitat i el benestar les persones de diferents col·lectius vulnerables de la capital del Segrià. És una iniciativa de la Càtedra d'Innovació Social de la UdL, materialitzada amb la cooperativa de transformació artística i comunitària de l'espai públic -REM Coop, formada pels artistes socials Llukuter (@llukutter) i Foxy (@foxy_street), en motiu del Dia Internacional de la Felicitat.

Una cinquantena d'usuaris i usuàries del Servei de rehabilitació comunitària de l'Hospital universitari Santa Maria, l'associació Agrupa't, la Fundació Jericó i la Fundació tutelar Alosa han participat en el disseny i l'execució del mural cooperatiu #contagiafelicitat. Després de realitzar uns tallers amb Llukuter i Foxy per definir els conceptes de l'obra plàstica, han passat a plasmar els dissenys sobre la paret.

"A les persones en situació de vulnerabilitat els preguntem què necessiten, però mai què és per a elles la felicitat", explica el director de la Càtedra d'Innovació Social i professor de la UdL, Carles Alsinet. Les seues reflexions s'han transformat en línies orgàniques de color negre, sobre un fons blanc "que varien des de la subjectivitat de qui les mira. Poden semblar una balena, una muntanya... depèn de la persona i el moment", apunta Foxy.

Les dones i homes que han participat en la iniciativa la valoren molt positivament i demanen que es repeteixin accions d'aquest tipus per expressar la seua veu.

El resultat final / Foto: Premsa UdL