Concurs de dictat en anglès, castellà i català per alumnat de Batxillerat

Organitzat per la Facultat de Lletres, hi participen 24 estudiants de Lleida i comarques

El Saló Víctor Siurana acollirà la primera edició del Dictat plurilingüe de la UdL
El Saló Víctor Siurana acollirà la primera edició del Dictat plurilingüe

El Saló Víctor Siurana de la Universitat de Lleida (UdL) acull aquest dissabte, 30 d'abril, a partir de les deu del matí, el Dictat plurilingüe, un concurs que organitza la Facultat de Lletres amb l'objectiu de donar a conèixer aquest centre entre l'alumnat i el professorat de Batxillerat i promoure, al mateix temps, les competències lingüístiques en anglès, castellà i català.

Aquesta primera edició, que s'estrena amb la participació de 24 estudiants de dotze centres de Lleida ciutat (4), Balaguer (2), Almacelles, Almenar, Mollerussa, Bellpuig, Ponts i Seròs, ha comptat amb la col·laboració dels departaments d'Anglès i Lingüística, Filologia Catalana i Comunicació, i Filologia Clàssica, Francesa i Hispànica de la UdL i el vicerectorat d'Estudiants.

El concurs consisteix en un dictat de paraules en les tres llengües que els participants hauran de lletrejar en un ordinador. Cada centre hi participa amb una parella d'estudiants, que concursen junts. La competició consta de tres nivells eliminatoris i un de final, és a dir, quatre nivells de dificultat. En el darrer, en ser més complicat, les paraules van acompanyades d'una definició.

Cada parella haurà de lletrejar tres paraules de cada llengua en el següent ordre: castellà, anglès i català, amb un temps de 25 segons per cada paraula, que comença a comptar un cop s'ha llegit el mot un parell de vegades. Els participants poden demanar que es repeteixin les paraules, si tenen dubtes, però el temps no s'atura.

Val a dir que les paraules del dictat de cada nivell estan repartides en diferents sobres per tal que els participants escullin a l'atzar els mots que han de lletrejar. Qui arribi a superar tots els nivells haurà hagut de lletrejar correctament 36 paraules, sempre i quan no es produeixin empats.

Els guanyadors rebran cadascun un val Abacus de 150 euros; els que es classifiquin en segona posició, dos vals de 100 euros; i els tercers, dos vals de 50.

El concurs serà conduït pel cantant de Lexus, Carles Gómez.

Més continguts

Galeria fotogràfica