Convenis de col·laboració de la UdL amb bonÀrea i CaixaBank

Per a potenciar la recerca l'un, i per beques a l'estudiantat l'altre

convenibonarealacaixaUdL
Antonio Condal i Roberto Fernández. FOTO: UdL
La Universitat de Lleida ha signat avui dos convenis, un amb bonÀrea i un altre amb Caixabank. Pel que fa al primer, es tracta d'un acord marc que formalitza, ordena i amplia la col·laboració que la UdL manté amb aquesta empresa des de fa anys pel que fa sobretot a formació dual i pràctiques a l'empresa.

El conveni, que han signat el rector Roberto Fernandez, i Antonio Condal, director de recursos humans i relacions públiques de bonÀrea permetrà que la UdL i l'empresa col·laborin en projectes de recerca i de transferència del coneixement en les àrees que abasta la firma lleidatana com ara la cria i engreix d'aus i bestiar, la fabricació de pinsos i la transformació, elaboració i venda de productes carnis.

Tant el rector com Condal s'han mostrat satisfets per la signatura de l'acord i han destacat la necessitat que empresa i universitat vagin plegades per a fer créixer el país.

D'altra banda, el rector i el director territorial de CaixaBank a Catalunya, Jaume Masana, han signat un acord pel qual l'entitat financera col·laborarà amb 30.000 euros -6.000 més que l'any passat- amb ajuts destinats a l'estudiantat: les beques-salari i les ajudes a l'estudi per a l'alumnat que pateix situacions socioeconòmiques greus.

La signatura del conveni ha tingut lloc abans de l'acte d'entrega credencials als 26 estudiants beneficiaris de les beques-salari: 12 de noves corresponents a la convocatòria 2018-2019 i 14 renovacions de les dos convocatòries anteriors.

L'aportació econòmica de CaixaBank es destina d'una banda, a beques-salari per a estudiants amb qualificacions excel·lents en els seus estudis de secundària -ja siguin de batxillerat o de cicles formatius-, que es matriculin de nou accés a graus de la UdL i que tinguin un nivell de renda familiar que no superi el que permet accedir a les beques ordinàries del Ministeri d’Educació, Cultura, i Esports. De l'altra, a les ajudes a l’estudi per alumnat que pateix situacions socioeconòmiques greus.

Pel que fa a les beques-salari de la UdL, suposen 400 euros mensuals durant 10 mesos per a cada estudiant mentre durin els estudis de grau i es mantingui el nivell d'excel·lència acadèmica i els requeriments econòmics. L’import de la convocatòria de les beques salari és de 108.000 euros i la convocatòria d'ajuts a l'estudi és de 35.000 euros, un total de 143.000 euros, dels quals Caixabank n'aporta 30.000.

El director territorial de CaixaBank a Catalunya, Jaume Masana, ha afirmat que el suport a la formació dels joves és un dels eixos prioritaris d’actuació de l’Obra Social “la Caixa”, i que aquesta col·laboració és una mostra del compromís de l'entitat amb les Terres de Ponent. El rector ha destacat que són un reforç addicional molt important per a tots aquells estudiants amb qualificacions excel·lents, i que estem segurs que així contribuïm a facilitar als joves l'educació universitària.

Jaume Masana i Roberto Fernández / Foto: UdL