Crue universitats espanyoles, pel respecte, el diàleg i la comprensió

Publica un manifest en motiu del Dia Internacional de la Convivència en Pau

CRUE_CONVIVENCIA_EN_PAZ
IMATGE: Crue Universitats Espanyoles
Manifest de Crue Universitats Espanyoles en motiu del Dia Internacional de la Convivència en Pau:

"L'Assemblea General de Nacions Unides, reconeixent la necessitat d'eliminar totes les formes de discriminació i intolerància, en la seua resolució 72/130 de 8 de desembre de 2018, va declarar el 16 de maig com a Dia Internacional de la Convivència en Pau, emfatitzant la important funció de la societat civil, especialment del món acadèmic, per al foment del diàleg entre religions i cultures i encoratjant que s'adoptin mesures que mobilitzin la societat civil,  com ara la divulgació de la importància d'aquesta declaració, organització d'activitats de diàleg o l' establiment de marcs de cooperació.

En aquest sentit, Crue Universitats Espanyoles reafirma el seu compromís amb la convivència pacífica i el respecte mutu per promoure la pau, la tolerància, la inclusió, la comprensió i la solidaritat. Especialment en les institucions d'educació superior, que no són més que espais de diversitat, on convergeixen persones de diferents orígens, cultures, creences, perspectives i ideologies. És aquesta diversitat la que enriqueix el nostre entorn acadèmic i ens brinda l'oportunitat de continuar aprenent i convivint.
En aquest món, on el conflicte, la crispació i la confrontació són, lamentablement, molt freqüents, les nostres universitats han de ser fars d'esperança en la construcció d'un món millor. Hem de ser autèntics agents de canvi, tot fomentant ambients inclusius on la docència, la recerca, la transferència i la innovació es desenvolupin sobre la base del respecte, el diàleg i la comprensió. Ambients on cada individu se senti valorat i respectat pel que és, i on es rebutgi amb fermesa qualsevol forma de discriminació, odi o violència.

La cooperació entre les diferents disciplines de coneixement, entre les ciències i les humanitats, ha demostrat ser una fórmula reeixida per a un progrés ferm, sostenible, i més humà. Traslladem aquesta convivència fructífera que encoratgem des dels nostres campus a la resta de la societat, demostrant que els valors que sustenten aquestes aliances són efectius a l'hora de prevenir el conflicte o, quan sigui necessari, de reparar-lo. Renovem avui, per tant, el nostre ferm compromís amb un futur de pau, convivència i progrés a les nostres universitats, i al món sencer".

MÉS INFORMACIÓ: