Crue rebutja l'escalada bèl·lica al Pròxim Orient

Trasllada la seua solidaritat a les comunitats universitàries d'Israel i Palestina

marius arnesenGAZA
"De camí a casa, Gaza 2009". FOTO: Marius Arnesen (CC BY-NC-ND 2.0 Deed)

Enllaç a la fotografia original

"Crue Universitats Espanyoles manifesta la seua preocupació i rebuig per l'escalada bèl·lica al Pròxim Orient amb els fets succeïts aquests últims dies a Israel i a Palestina. Com a sistema universitari, reafirmem el nostre compromís amb la pau, la justícia, els drets humans i els valors democràtics, contraris a qualsevol guerra o acte terrorista.

Els rectors i les rectores de les 76 universitats que integren Crue traslladen la seua solidaritat amb la població civil i les comunitats universitàries i científiques d'Israel i Palestina, greument afectades pels bombardejos. A més, ofereixen la seua cooperació, a través de les xarxes acadèmiques i de relacions institucionals perquè, en la mesura que sigui possible, puguin continuar desenvolupant la seua activitat amb garanties de seguretat.

Des de Crue Universitats Espanyoles reclamem que la diplomàcia s'imposi com la principal via de resolució d'aquest conflicte, que, si no es frenés, podria tenir conseqüències devastadores a nivell mundial.

La violència és absolutament incompatible amb l'esperit de la Universitat i les institucions acadèmiques i científiques s'han de mantenir com a espais de pau i cooperació, per la qual cosa reiterem l'aposta pel diàleg i la negociació per resoldre tots els conflictes bèl·lics".