De concert amb els conjunts musicals de la UdL

El cor i el grup instrumental presenten dimarts el seu repertori

ensembleUdL
Ensemble UdL en un assaig amb públic. FOTO: UdL

Obres de compositors com Glenn Miller, Franz Kuffner, Tony Osborne, Hilari Burgoyne, Willian Sterndale, Thomas Weelkes, Yann Tiersen, Nachum Haimen, Gospel o cançons tradicionals de Madagascar i Camerún amb arranjaments de Robert Faltus, són el repertori del concert que dimarts, 12 de maig, oferiran gratuïtament al Rectorat els conjunts musicals de la Universitat de Lleida.

UniCorn, el cor de la UdL, i Ensemble UdL, el conjunt instrumental, actuaran a les vuit del vespre al Saló Víctor Siurana, sota la batuta de Robert Faltus, director, compositor e instrumentista eslovè afincat a Catalunya des del 2004.

Integrat per professorat, exalumnat i estudiantat majoritàriament, Ensemble UdL va iniciar la seua activitat el segon semestre del curs 2013/2014 amb una dotzena de d'integrants. Enguany, aquesta orquestra de cambra semi-simfònica la formen 22 músics (8 violins, 1 viola, 5 violoncels, 4 flautes travesseres, 1 oboè i 3 clarinets).

Màrius Bernadó, responsable de l'Aula de Música de la UdL, explica que el grup es va crear per donar resposta a les inquietuds dels universitaris que, amb una experiència mínima en la pràctica d'un instrument orquestral, no disposen d'una plataforma per expressar-se musicalment a causa de la feina i els estudis.

També existeix la possibilitat d'obtenir el reconeixement de crèdits ECTS en qualitat de matèria transversal (modalitat de formació bàsica) per a qui ho sol·licit.

Després d'un  any d'assajos setmanals al plató de la Facultat de Lletres, aquest serà la segona actuació del conjunt instrumental de corda i vent de la UdL, que es va estrenar amb un concert el maig passat. Enguany, oferiran una actuació conjunta amb el Cor de la UdL -format per una quarantena d'universitaris- tot posant el punt final a la XXII Temporada Musical.

Més recursos

Programa del concert