Desirée Bela-Lobedde tanca el cicle 'I tu, per què ets racista?'

Prop de 200 persones s'hi han inscrit per combatre aquesta xacra des de l'educació

Negra_Flor
Desirée Bela–Lobedde. FOTO: Sally Fendaux/Wikipedia
L'escriptora, comunicadora i activista afrofeminista catalana, Desirée Bela–Lobedde, serà l'encarregada de tancar, dimecres 3 de març a les 6 de la tarda, el cicle de xerrades en línia 'I tu, per què ets racista?', que va encetar el passat octubre, Cheima El Jebary Amisnaou, coordinadora de l'associació Joventut Multicultural Musulmana.

Bela–Lobedde, reflexionarà sobre l'activisme estètic com a forma de resistència, tot reivindicant l'apoderament de les dones afro amb la seua imatge personal per tal de trencar amb  els canons blancs de bellesa que violenten els seus cossos. L'autora de Ser mujer negra en España (Plan B, 2018) reflexionarà sobre la pròpia identitat des del feminisme i l'antiracisme i donarà eines perquè les persones 'blanques' prenguin consciència de les discriminacions que les persones racialitzades pateixen.

Desirée Bela–Lobedde, columnista a Publico.es i col·laboradora en programes com ara el Més 3.24 de Televisió de Catalunya, tanca aquest cicle ideat "per posar el sistema educatiu i el personal docent davant el mirall de la seua praxi, ja que l'antigitanisme, la islamofòbia, el racisme i el masclisme són ideologies que travessen l'Estat, la societat i també l'escola, que malauradament no escapa a transmetre i reproduir aquestes desigualtats i violències", expliquen els seus impulsors.

Amb prop de 200 persones inscrites, el cicle 'I tu perquè ets racista?' ha estat organitzat per l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida (UdL), el grup ICE en Gestions Creatives, la Coordinadora d'ONGD i altres Moviments Solidaris de Lleida, la Unitat de Desenvolupament i Cooperació de la UdL, el sindicat CGT Lleida i el col·lectiu Mares Contra el Racisme.

A més de Bela-Lobedde i Cheima El Jebary Amisnaou, també hi han intervingut Araceli Cañadas (professora universitària i membre de Camelamos Roma Standing Conference Spain); Cristina Zhang Yu, (integrant del col·lectiu Catàrsia d'asiàticdescendents), Rubén H. Bermúdez (fotògraf, docent i cofundador de l'Espacio Afroconciencia) i Maria Ngolong i Adrián Ponce (membres de l'Espacio del Inmigrante). Totes les intervencions estan disponibles al web del cicle.