Deu equips competeixen a la UdL a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

El Col·legi Claver queda primer i l'INS Joan Oró, finalista

Lliga Debat Secundària
L'equip guanyador, a la UdL / Foto: Xarxa Vives
Un total de 10 equips amb 45 alumnes s'han donat cita a la Universitat de Lleida (UdL) en el marc de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat 2022 de la Xarxa Vives. El Col·legi Claver - Jesuïtes Lleida s'ha imposat en aquesta fase local classificatòria, mentre l'INS Joan Oró ha quedat finalista. La fase final tindrà lloc a la Universitat Autònoma de Barcelona del 30 de març a l'1 d'abril amb els equips d'arreu de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears i Andorra.

A partir del tema proposat, que era Cal posar límits a la ciència?, l'alumnat participant ha hagut de defensar la posició favorable o contrària en els diferents debats entre els equips, que tenen una durada màxima de 32 minuts cadascun. El jurat, format per professionals experts de diversos camps de coneixement, ha tingut en compte en la seua valoració capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa de les intervencions, la qualitat del discurs, els aspectes formals de l’exposició i la posada en escena.

En aquesta edició -celebrada a la Facultat de Dret, Economia i Turisme de la UdL- han participat 10 centres docents de les comarques de Ponent: el Col·legi El Carme, el Col·legi Episcopal, el centre FEDAC Lleida, l'INS Joan Oró, l'INS Josep Lladonosa, l'INS Manel de Montsuar, l'INS Ronda, el Col·legi Claver, l'INS Seròs (Segrià) i el centre Vedruna de Tàrrega (Urgell).

Organitzada des de l'any 2014 per la Xarxa Vives d'Universitats i l'Escola Valenciana en el cas del País Valencià, la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat compta també amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la Generalitat Valenciana i el Govern d'Andorra. L'Acadèmia Valenciana de la Llengua, l'Institut d'Estudis Catalans i l'Ajuntament de València hi col·laboren, a més de diversos ajuntaments, com el de Castelló de la Plana, Guadassuar, Mataró, Olot, Roses, Salt, Sant Feliu de Llobregat, Terrassa, Sabadell, Valls, Girona, Castellbisbal, Tarragona i el Comú d'Andorra.

Text: Comunicació Xarxa Vives / Premsa UdL