Els mercats digitals, en un nou màster en línia a la UdL

Ofereix 20 places a partir del curs vinent per adaptar negocis al panorama post-COVID

master digital
Disseny: 78 Estudi Plural

Mercat digital. Estratègies jurídiques i econòmiques és el nom d'un nou màster oficial completament en línia que la Universitat de Lleida (UdL) posarà en marxa el curs 2021-2022 amb una vintena de places. Aquesta oferta de la Facultat de Dret, Economia i Turisme se centra en la transformació digital de negocis, consolidada per la crisi del model tradicional que ha suposat la pandèmia de COVID-19 a nivell global. La càrrega lectiva de 60 crèdits ECTS es desenvolupa en un curs acadèmic.

"La transformació de totes i cadascuna de les parts de les empreses o les startups nascudes amb el nou model digitalitzat s'han formalitzat jurídicament de manera intuïtiva i desordenada, desconeixent la legalitat aplicable, perdent de vista les millors opcions jurídiques i fins i tot perjudicant les pròpies empreses per aplicació de normes i tècniques indegudes que condueixen a pèrdues o perjudicis que es podrien haver evitat amb una adequada formació", destaca la coordinadora del màster, Ana Cediel.

Així, el màster en Mercat digital de la UdL busca formar professionals que ajudin "les empreses que s'han hagut de digitalitzar a la força durant aquests mesos de crisi perquè puguin reajustar les opcions que van seleccionar sense els coneixements suficients, aconseguint que la mecànica empresarial funcioni de manera veritablement eficient", explica Cediel. També s'hi han interessat "professionals que busquen iniciar la seua idea d'empresa en un model 100% digitalitzat, de la manera més econòmica i amb el menor risc possible, i creadors de continguts en xarxes socials com ara influencers, youtubers o instragrammers que busquen professionalitzar-se i gestionar el seu propi segell personal", afegeix.

Els continguts del màster se centren en els coneixements especialitzats en l'àmbit del dret de la contractació en línia, de la fiscalitat de l'economia digital o del dret mercantil empresarial; però també en les claus per a crear i gestionar un e-commerce o comerç digital mitjançant matèries que aborden els recursos web, les tecnologies mòbils o les TIC. En total, cinc mòduls: Dret i societat de la informació; Economia digital; Empresa digital, Tecnologies i sistemes d'informació i Metodologia de la recerca de la ciència jurídica.

El màster en Mercat Digital és 100% en línia "ja que l'objectiu és introduir a un alumnat divers en el propi mitjà en el qual se li pretén formar", explica la coordinadora. "A més, ens permet adreçar-nos a alumnat de tot el món, especialment de l'Estat espanyol i d'Hispanoamèrica", afegeix la professora Ana Cediel.

La Facultat de Dret, Economia i Turisme de la UdL ha convocat un càsting per realitzar el vídeo promocional d'aquest nou màster oficial. Buscar tres persones per protagonitzar-lo. Els interessats han d'enviar una coreografia de 10 segons a la següent adreça de correu electrònic: fdet.coordmmd@udl.cat

MÉS INFORMACIÓ:

Web del màster en Mercat Digital