Dos esportistes de la UdL, entre les millors dels Campionats de Catalunya Universitaris

Premi per a Jone Zabaleta, en Cros i Iris Aixalà, en Futbol 11 femení

esportistesUdLpremiades20192020
Aixalà i Zabaleta / Fotos: Esports-UdL
Dos esportistes de la Universitat de Lleida (UdL) han estat reconegudes avui entre els millors participants dels Campionats de Catalunya Universitaris 2019-2020, que s'han vist força afectats per la pandèmia de COVID-19. Es tracta de l'atleta Jone Zabaleta Larrañaga, destacada en Cros, i d'Iris Aixalà Sala, en Futbol 11 femení. El lliurament s'ha fet de forma virtual durant l'acte de cloenda de la 35a edició dels campionats, retransmesa per Internet des de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

Zabaleta, alumna del doble grau de Fisioteràpia i Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport, va aconseguir la medalla d'or en Cros. Aixalà també es va proclamar campiona de Catalunya amb l'equip de Futbol 11. Com a prevenció de la COVID-19, només han assistit presencialment els esportistes amb menció absoluta, Jordi Altés (UAB) en categoria masculina i Júlia Estany (UB) en femenina.Tots dos són jugadors d'handbol.

En aquest acte s'han fet públics un total de 30 guardons, inclosos els dos absoluts. També s'ha fet el relleu de l'organització dels Campionats de Catalunya Universitaris. La UAB li ha passat el testimoni a la Universitat de Girona, que espera poder realitzar les competicions al 2021.

En la darrera edició han participat prop de 8.000 nois i noies. Les competicions es van aturar el 12 de març i no es van poder realitzar el 30% de les proves d'esports individuals. També es van haver de suspendre els campionats d'Espanya i d'Europa.