Dos nous honoris i càtedra en innovació social

Medalla d'or de la UdL per a Paeria i Diputació

DongYansheng
L'hispanista Dong Yansheng, un dos nous doctors honoris causa / Foto: Global Asia

El Consell de Govern de la Universitat de Lleida (UdL) ha aprovat avui la creació d'una nova càtedra en innovació social. Impulsada per la UdL, l'Ajuntament de Lleida i l'Obra Social 'la Caixa', pretén fomentar els processos d'innovació social al territori a partir del diàleg entre universitat, institucions públiques i entitats del tercer sector, amb la finalitat de trobar eines per conèixer les necessitats de les persones i aprofundir en programes de millora de la seua qualitat de vida.

Dirigida pel professor del departament de Pedagogia i Psicologia, Carles Alsinet, la nova càtedra universitat-empresa preveu efectuar prospeccions de les necessitats socials, formació per transmetre actuacions de bones pràctiques, i recerca en l'àmbit de l'atenció i l'acompanyament de persones.

A més, el Consell de Govern ha donat el seu vist-i-plau al nomenament de dos nous doctors honoris causa: l'hispanista xinès i traductor del Quixot a la llengua xinesa, el professor Dong Yansheng, i de l'ex-ambaixador d'Espanya a la República popular de la Xina i president de la Càtedra d'Estudis Asiàtics de la UdL, Eugeni Bregolat. Yansheng serà investit en un acte que tindrà lloc el proper dia 15 a l'Institut Cervantes de Beijing, mentre que Bregolat ho serà la propera tardor.

La sessió ha servit per aprovar la concessió de la medalla d'or de la Universitat de Lleida a la Diputació i l'Ajuntament. Fins ara, només una entitat ha estat distingida amb aquest guardó: Amnistia Internacional. També l'han rebut dinou persones: Víctor Siurana, Josep Lladonosa, Leandre Cristòfol, Ramon Malla, Xavier Trias, César Nombela, Josep Vallverdú, Pep Riera, Josepa Reimundi, Víctor Torres, Antoni Caparrós, Albert Oriol Bosch, Bonaventura Pelegrí, Federico Mayor Zaragoza, Joan Vilagrassa, Albert Porqueras Mayo, Romà Sol, Carme Torres i Virgilio Aranda.

El Consell també ha donat llum verda als dobles graus en Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport i Fisioteràpia i en Educació Primària i Ciències de l'Activitat Física i l'Esport, que la UdL preveu impartir el proper curs acadèmic. Ara com ara la UdL ja té en marxa quatre dobles graus: Administració i Direcció d'Empreses (ADE) i Enginyeria Informàtica; Dret i ADE; Building Engineering & Civil Engineering; i Educació Infantil i Educació Primària.

Entre altres, s'ha aprovat el finançament de la UdL als seus centres de recerca per al 2014, que suposa un total de 101.700 euros repartits de la manera següent: INSPIRES, 34.200 euros; CEJEM, 13.000; IRBLleida, 22.500; i Agrotècnio, 31.500. Així com els convenis de col·laboració amb les universitats Autònoma de San Luís Potosí (Mèxic), Autònoma de Xile, Nacional de Santiago del Estero (Argentina), Dankook (Corea), les xineses de Changzhou, Nankai i Soochow, i la Facultat d'Enginyeria de Sorocaba (Brasil).