Dos obres de Jesús Mauri se sumen al fons d'art de la FEPTS

Els collages donats per la seua vídua llueixen al vestíbul del centre

Un moment de la presentació de les obres. FOTO: Rosa Granero

Dos collages tridimensionals sobre cartró d'una sèrie de sis de l'artista, Jesús M. Mauri Mur, llueixen des d'avui al vestíbul de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) de la Universitat de Lleida (UdL). Aquestes dos peces, de format mitjà (75 x 104 cm), han estat donades per la seua vídua, Montserrat Baqueró Alòs, al centre on va exercir de professor des dels inicis de la UdL fins al 2017.

Així, els dos collages se sumen al fons art de la FEPTS, que actualment ja compta amb 133 obres d'una quarantena d'artistes, majoritàriament de les terres de Ponent, repartides per la planta d'accés, el primer, segon i tercer pis de la facultat.

Format a l'Escola Sant Jordi de Barcelona, Jesús Mauri (Lleida 1956-2018) destacà en el panorama artístic lleidatà dels anys vuitanta del segle XX, erigint-se com un membre destacat de la generació d'artistes actius a la ciutat poc després de la Transició i sent també un dels principals impulsors de l'Escola municipal de Belles Arts de Lleida, on també hi va fer classes.

Artista marcadament sensible i minimalista, la seua pintura ha estat qualificada de reduccionista, d'abstracció pura, amb interès en el color per ell mateix, així com pel suport i la superfície. Una mostra de la seua obra forma part de la col·lecció del Museu d'Art Jaume Morera. També és l'autor, juntament amb Carles Delclaux, del tapís commemoratiu del 700 aniversari de la creació de la Universitat de Lleida que presideix la Sala Víctor Siurana de l'edifici del Rectorat.