El Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya compleix 25 anys

La UdL forma part de la Junta de l'ens de recerca

CTFC_25 anys
La plantilla investigadora, amb les autoritats / Foto: CTFC
El Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC) ha celebrat aquest dijous els seus 25 anys de vida en un acte amb el president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès; la consellera d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Teresa Jordà; el rector de la Universitat de Lleida (UdL), Jaume Puy; el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn; el director del CTFC, Antoni Trasobares; la directora adjunta de recerca de l'ens, Roser Maneja; i l'alcaldessa de Solsona, Judit Gisbert.

El CTFC va néixer l'any 1996 a iniciativa del Consell Comarcal del Solsonès, la Diputació de Lleida i la Universitat de Lleida amb l'objectiu d'impartir pràctiques per a l'estudiantat de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL. Actualment, també formen part de la Junta de l'ens de recerca la Generalitat de Catalunya, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), la Universitat Autònoma de Barcelona, la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Solsona.

La primera seu del Centre Tecnològic va ser l'antic seminari de Solsona. Al 2008, les instal·lacions es van traslladar a la seua ubicació actual, a la finca de Can Mascaró. En aquest quart de segle, l'ens ha desenvolupat més de 1.250 projectes d'R+D+I i les investigadores i investigadors han publicat més de 1.000 articles científics.

Durant l'acte de celebració, el president de la Generalitat ha aprofitat per posar de relleu la necessitat urgent de prendre decisions al voltant del canvi climàtic a través d'una "aposta estratègica per la bioeconomia". mentre, el director del CTFC ha recordat que "estem lluny de l'economia que ens permeti tenir els boscos en bones condicions".

MÉS INFORMACIÓ:

President Aragonès: "L'aposta per la bioeconomia és el full de ruta per aconseguir la transformació verda de Catalunya" (NOTA DE LA GENERALITAT)