El Consell Social de la UdL commemora els seus 25 anys

L’actual president, Delfí Robinat, lloa la feina dels seus antecessors en un acte presidit per Quim Torra

25anysconsellsocialUdL2019
El Saló Víctor siurana ha acollit l'acte de commemoració / Foto: UdL

La Sala d’Actes de la Universitat de Lleida (UdL) ha acollit avui l’acte de celebració dels 25 anys del Consell Social d’aquesta universitat amb una posada en escena solemne i plena de reconeixements. Delfí Robinat, president d’aquest òrgan de participació de la societat de la UdL, ha lloat la feina dels seus antecessors, Simeó Miquel, Josep Maria Pujol i Ramon Roca, davant la presència del president de la Generalitat, Quim Torra, i dels expresidents Jordi Pujol, José Montilla i Artur Mas.

El president del Consell Social ha destacat la trajectòria de les persones que l’han precedit en el càrrec: el mèrit dels inicis de Simeó Miquel, la planificació estratègica de Josep Maria Pujol i la internacionalització de Ramon Roca. Delfí Robinat ha manifestat d’ell mateix que assumeix el repte de continuar aquesta feina i que advoca per “impulsar encara més el sector agroalimentari” perquè cal invertir en aquesta relació entre universitat, societat i territori, i “estic convençut que tots compartim una idea: Lleida s’ho mereix”.

Per la seva part, el rector de la UdL, Roberto Fernández, ha assenyalat que “la UdL ha tingut molta sort aquests 25 anys” per la dedicació que els diferents presidents del Consell Social han mostrat al llarg d’aquest temps i ha coincidit amb Robinat a l’hora de presentar aquest òrgan i els seus presidents en quatre períodes ben marcats: l’etapa de creació institucional, la de posada en funcionament, la de desenvolupament, i la d’herència i continuïtat.

Per a Roberto Fernández, cal agrair a Miquel, Pujol, Roca i Robinat la feina feta per tres motius principalment. D’una banda, “per l’actitud intel·ligent amb la qual han exercit la seva tasca”, sempre escoltant i sense alliçonar a ningú; d’altra banda, “per haver entès a la perfecció la naturalesa i la importància del càrrec”, i finalment, pel seu gran esforç personal, “exemple d’energia, d’entusiasme, de tenacitat, d’imaginació, de dedicació i de compromís institucional”.

Altrament, el president de la Generalitat, Quim Torra, s’ha adreçat als presidents del Consell Social presents per expressar-los que “sense el vostre tarannà i la vostra dedicació no hauríem arribat on som”, i ha assenyalat que avui la universitat catalana suposa equilibri territorial i transformació, però que encara hi ha molt per fer en aquest sentit.

L’acte ha comptat amb el lliurament d’una placa commemorativa als anteriors presidents del Consell Social, que han tingut l’oportunitat d’adreçar unes paraules al públic assistent. Tots ho han fet agraïts, i recordant anècdotes i membres dels seus equips respectius. En aquest sentit, el fill del traspassat Simeó Miquel ha conclòs: “no sé que té la presidència, però el meu pare n’estava molt orgullós”.

Els expresidents de la Generalitat també han fet una breu intervenció per felicitar el Consell Social i els seus representants. Tant Mas com Montilla i Pujol han destacat que s’ha fet camí en l’àmbit universitari i cal estar-ne satisfets, però que encara en queda per fer. Altrament, Carles Puigdemont, en vídeo, i Pasqual Maragall, amb una nota de la seva oficina de presidència, han enviat també missatges de reconeixement i de felicitació als membres de l’òrgan universitari.

Els assistents a l’acte han estat obsequiats amb un exemplar del llibre El Consell Social de la UdL. 25 anys acompanyant la Universitat de Lleida, l’edició del qual ha anat a càrrec de la unitat d’Edicions i Publicacions de la mateixa universitat sota la cura de Conxita Villar, secretària del Consell Social de la UdL i artífex del capítol dedicat a aquest òrgan universitari. La publicació ha comptat amb l’aportació de diferents fotògrafs lleidatans com Toni Prim, Xavier Goñi i Jordi V. Pou, i de la filòloga i periodista Marcel·la Andreu, autora, entre altres, de les entrevistes de les “Veus de Consell”.

TEXT: SUI GENERIS COMUNICACIÓ CREATIVA