El Consell Social premia l'equip UCI de l'Arnau de Vilanova per la gestió de la COVID-19

També Indulleida, INTECH3D-Invelon, la Diputació, els TFG en ApS, i vuit graduats de la UdL

uci
Premi a l'Equip UCI de l'Arnau de Vilanova. FOTO: HUAV
El Consell Social de la Universitat de Lleida (UdL) ha premiat l'Equip UCI (Unitat de Cures Intensives) de l'Hospital universitari Arnau de Vilanova (HUAV) pel seu lideratge social en la gestió de la COVID-19 en els seus guardons anuals. L'ens universitari reconeix així "el compromís amb la societat del personal de neteja, auxiliars clínics, personal d'infermeria i mèdic, així com la seua resiliència i esforç en posar en risc les seues vides per cuidar de les nostres".

Es tracta d'una nova categoria dels Premis Consell Social, que enguany passen per la quarta edició, per posar en valor el lideratge social de persones i entitats del territori.

D'altra banda, el Consell Social ha distingit la Diputació de Lleida, en la categoria d'institucions amb compromís amb la UdL, pel seu suport a la universitat des dels inicis, "des de la cessió d'espais, el finançament d'edificis i càtedres universitat-empresa, el suport als estudis de veterinària, etc.", expliquen des del Consell Social.

Quant a la categoria de compromís empresarial amb la UdL i amb el desenvolupament del territori, han estat guardonades les empreses Indulleida i INTECH3D-Invelon. D'Indulleida el jurat destaca els més de 20 anys que l'empresa porta col·laborant amb la UdL, principalment amb l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) en temes de recerca i pràctiques de l'estudiantat, i més recentment també amb l'IRBLleida.

Pel que fa a INTECH3D-Invelon, el Consell Social ha valorat que els seus fundadors dsón joves emprenedors graduats per la UdL que en pocs anys han aconseguit fer un equip de més de trenta treballadors. Col·laboren des de fa anys amb l'Escola Politècnica Superior (EPS) i durant els inicis de la pandèmia van fer pantalles protectores de forma desinteressada amb membres de l'EPS.

L'objecte d'aquests premis, que no comporten compensació econòmica, "és posar en valor la col·laboració activa i el compromís d'empreses i institucions amb la UdL", expliquen des del Consell Social

D'altra banda, el Consell Social ha guardonat amb el premi Bones pràctiques de responsabilitat social corporativa, els treballs de final de grau (TFG) i de màster (TFM) de la Facultat de Dret, Economia i Turisme (FDET) realitzats amb la metodologia Aprenentatge i Servei (ApS) en col·laboració amb la unitat de Desenvolupament i Cooperació de la UdL. Aquesta nova categoria té com a objectiu fomentar entre la comunitat universitària pràctiques i accions de responsabilitat social.

Pel que fa als premis als millors TFG d'alumnat que continua cursant un màster a la UdL, el Consell Social n'han distingit set, un per cada centre de la Universitat, a més d'atorgar un accèssit. En aquest modalitat, el premi suposa finançament de la matrícula d'un màster oficial a la UdL fins a un import màxim de 3.000 euros. Els accèssits no tenen compensació econòmica.

El jurat ha premiatels següents TFGs entre un total de 16 presentats:

- Implementació d'un sistema criptogràfic per l'enviament del consum en sistemes de comptadors intel·ligents, d'Oriol Alàs Cercós (EPS).

- Métodos de obtención de péptidos bioactivos a partir de biorresiduos de la industria agroalimentaria, Miriam Cerón Codorniu (ETSEA).

- Creació d'una casa rural sostenible. Pla d'empresa, Laura Calvo Michans (FDET).

- Disseny i validació d’un instrument d’avaluació d’una comunitat virtual educativa sobre educació patrimonial, de Guillem Galofré Papiol (Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social).

- Programa de educación para la salud dirigido al empoderamiento psicoemocional y social del profesional enfermero de las UCIN "Cuidarse para poder cuidar", de Júlia Calsina València, (Facultat d’Infermeria i Fisoteràpia).

- Covid-19 antes de la pandemia. La prensa digital española antes del Estado de Alarma: el caso del El País y El Mundo, de Cristian Manuel Merola Teixidó (Facultat de Lletres).

- Estudio de las vías intracelulares que regulan la degeneración de las neuronas en la Atrofia Muscular Espinal, de Maria Beltrán Perelló (Facultat de Medicina).

L'accèssit ha estat pel TFG: Potencial de la nanotecnologia en les tecnologies innovadores d’envasat d’aliments de Mireia Gou Greoles (ETSEA)