El Grau d'Infantil enceta una modalitat en Gestions creatives

Per potenciar la relació universitat i comunitat i autogestionar el propi aprenentatge

EducacioPsicologiaTreballSocialUdL
Gestions Creatives és una nova iniciativa de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social. FOTO: UdL

L'alumnat que es matriculi a primer del Grau d'Educació Infantil podrà optar a una nova modalitat. Es tracta de Gestions Creatives, una iniciativa docent que vol donar resposta a les darreres corrents pedagògiques que aposten per desenvolupar la creativitat, l'autogestió del propi aprenentatge i la relació entre els centres educatius i la societat en els alumnes.

Gestions creatives, que ofereix una seixantena de places en torn de matí, combina les classes teòriques amb el treball en diferents espais d'aprenentatge. Aquests espais, explica la seua coordinadora, la professora, Pepa Valls, s'entenen com a "laboratoris d'investigació permanent" on els estudiants hauran de resoldre diversos reptes de forma autogestionada i creativa que els plantejaran els professors del grau de diferents matèries de manera transversal.

Seran espais, exteriors o interiors, de la ciutat de Lleida -inclosa la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social-, on els alumnes hauran de solucionar els reptes que els plantegin per aconseguir el què han anomenat badges i que sumaran punts al seus treballs.

Els reptes s'emmarquen en un total de sis itineraris formatius a cursar durant tot el grau que s'han definit a partir de les competències professionals a assolir en el grau d'Educació Infantil. Per al primer any se n'han obert tres: el de comunicació, el d'investigació i el de dissenys en beta (dissenys en experimentació). La franja horaria dels itineraris serà els dilluns i els dimecres de 12.00h a 14.00h.

Valls explica els avantatges de formar-se en Gestions Creatives. La vinculació de la teoria amb l'acció comporta un millor desenvolupament de les competències professionals, de la mateixa manera que hi contribueix treballar de manera transversal, afirma. Si a tot això s'hi suma la creativitat que ha d'aplicar-se per resoldre situacions noves i l'autogestió del seu propi aprenentatge, aconseguim alumnes més autònoms i corresponsables, afegeix.

Però potser l'element a destacar és que la relació universitat-comunitat que s'estableix amb aquesta modalitat formativa és potenciar la participació ciutadana des del compromís social. De fet, Gestions Creatives està inspirat en el projecte pedagògic Ciudad-Escuela, impulsat per la Plataforma 15Muebles amb la voluntat d'implantar una pedagogia des de la qual fer visible els recursos, aprenentatges i sabers que despleguen persones i comunitats per a construir ciutats millors.