El Museu Fàbrica J Trepat de Tàrrega, 'revisat' des de la tecnologia

Exposició de projectes artisticodigitals d'alumnat de l'Escola Politècnica Superior

trepat
'Cal Trepat' FOTO: Museu Fàbrica J Trepat.
Arxiu Obert / Tancat 01100001 01110010 01111000 01101001 01110101. Creació de projectes artístics digitals a partir dels arxius del Museu Trepat de Tàrrega, és l'exposició que des de diumenge i fins el proper dia 17 es pot visitar a les instal·lacions de la que fou la principal productora de maquinària agrícola a l'Estat durant el segon terç del segle XX.

Popularment coneguda com 'Cal Trepat, i actualment reconvertida en el Museu Fàbrica J. Trepat, ha estat la inspiració i el fil conductor de la mostra realitzada per alumnat del grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida (UdL) i que s'inaugura aquest diumenge a les dotze del migdia.

L'exposició, comissariada per Gloria Jové, Ferran Lega i Roser Miarnau (UdL), presenta quatre projectes que revisen des de l'art i la tecnologia l'arxiu Trepat: fonts orals (entrevistes amb els treballadors), inventari (11.300 fitxes), peces en estocatge (més de 20.000), publicacions, arxiu documental de l'empresa (conservat a l’Arxiu Comarcal de l'Urgell Tàrrega), arxiu sonor (so de les màquines) i l'atmosfera que conserva el mateix museu.

Les obres han estat fetes per a l'espai que ocupen (SITE-Specific) i aborden temes diferents com el cromatisme, la relació humà-màquina, les dades ocultes darrere els processos de construcció industrial i una revisió contemporània dels processos tecnològics en la indústria.

Són: Bucles/Contrast; L'evolució irònica; 175; i Holografia de l'ànima. Mentre que els dos darrers mostren una transgressió en fer visible allò que moltes vegades ens passa desapercebut, els dos primers contemporitzen la tasca que feia la fàbrica amb una mirada artisticodigital.

"L'art ha de tenir una visió transformadora en la nostra societat i tots aquells mitjans que té al seu abast ja siguin tecnològics o orgànics, permetran desplegar el procés creatiu per generar nous llenguatges i noves obres, que facin visible tot allò que no és invisible per la nostra societat", expliquen els comissaris, que han comptat també amb l'experiència en processos creatius similars de l'artista digital, Daniel Canogar, que va impartir un taller fa uns mesos a l'alumat d'aquest grau.

"Pel Museu Trepat suposa una altra manera de veure i interpretar el patrimoni industrial que tenim, i els projectes artístics enriqueixen la narrativa del mateix museu", afegeixen, que ha programat visites guiades gratuïtes els dies 10, 11, 12, 13, 14, 16 i 17 a les 12:00h sense reserva prèvia.

MÉS INFORMACIÓ:

Post a facebook de l'exposició