El Parc facilitarà pagar en 6 mesos les quotes d'arrendament a les empreses

El consorci aprova el refinançament del deute i el tancament de l'exercici 2019

PCiTAL2019
H3 FOTO: PCiTAL
El Consorci del Parc Científic i Tecnològic de Lleida va aprovar ahir en una sessió telemàtica del seu consell d'administració mesures de suport a les empreses que formen part del Parc de Gardeny, arran de la pandèmia de la Covid-19. Podran demanar una moratòria de les quotes d'arrendament dels espais corresponents als mesos d'abril, maig i juny, atesa la situació de l'estat d'alarma que ha afectat la seua activitat ordinària. Les quotes es prorratejaran durant 6 mesos i l'inici del pagament es retarda durant dos mesos.

Durant la sessió, que ha estat presidida pel rector de la Universitat de Lleida (UdL) i president del consorci, Jaume Puy, i que ha comptat amb la participació de l'alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, com a vicepresident, es va aprovar també el tancament pressupostari de l'exercici 2019 amb un resultat positiu de 3.227.596,27 € i un romanent de tresoreria per a despeses generals de -4.263.430,35 €.

Els membres del Consell van destacar que després dels acords assolits l'any passat per tancar el refinançament del deute a llarg termini del Consorci, "la seua situació financera ha quedat enfortida, fet que permet garantir el futur d'aquest complex empresarial i donar-hi un nou impuls".

En la mateixa línia, el Consell va donar llum verda a acollir-se a la sol·licitud d'ajornament de les quotes dels préstecs rebuts de l'Estat amb venciment per a l'any 2020 i anys anteriors. La petició es farà en els termes que prevegi l'ordre ministerial de desplegament de la disposició addicional dotzena del Reial decret llei 15/2020, quan el Ministeri de Ciència publiqui les instruccions i obri el termini de presentació de sol·licituds.

D'altra banda, durant la sessió també es va aprovar la incorporació de Ramon Saladrigues Solé, gerent de la Universitat de Lleida, com a nou membre del Consell. El seu predecessor i actual coordinador general i econòmic de l'Ajuntament de Lleida, Josep Maria Sentís Suñé, també seguirà formant part del Consell d'Administració del Parc com a assessor.

TEXT: Ajuntament de Lleida