L'adulcentrisme, a debat en el 21è Fòrum d'Estudis sobre la Joventut

Un centenar d'experts es donen cita a la UdL per buscar fórmules que donin veu als joves

forumjoventutUdL2019
Un moment de la inauguració, al Saló Víctor Siurana / Foto: UdL
Més de 100 professionals entre investigadors, tècnics i representants de l'àmbit social, econòmic i polític es donen cita avui a la Universitat de Lleida (UdL) en el marc del 21è Fòrum d'Estudis sobre la Joventut, que organitza la Generalitat de Catalunya. L'eix central són les polítiques transgeneracionals com a alternativa a l'adultcentrisme, un concepte encunyat pel sociòleg de la Universitat de Xile Klaudio Duarte, que ha estat l'encarregat de la ponència inaugural.

Amb el títol Polítiques de Joventut 3.0, el fòrum gira al voltant de tres línies: noves trajectòries (la manera en què està canviant la transició a la vida adulta), nous apoderaments (la manera en què està canviant la participació formal i informal dels i les joves), i noves creativitats (la manera en què estan canviant les cultures i tecnologies dels i les joves). Donat que l'any vinent acaba la vigència del Pla Nacional de Joventut de Catalunya (2010-2020), el Fòrum es planteja com un laboratori per debatre les polítiques de joventut per a la pròxima dècada.

En aquesta línia, la trobada inclou taules rodones i ponències per tal de generar un espai de debat i reflexió al voltant del nou Pla Nacional de Joventut i del futur d'aquestes polítiques per a la pròxima dècada, donar visibilitat a la recerca en aquest àmbit, detectar aquells elements innovadors que es poden incorporar a les futures estratègies de treball amb joves i aprofundir en la relació entre teoria i pràctica en el treball amb joves amb voluntat transformadora.

La vicerectora d'Internacionalització de la UdL, Montse Gea, ha presidit l'acte d'obertura del Fòrum al Saló Víctor Siurana del Rectorat, acompanyada per la secretària d'Infància, Adolescència i Joventut de la Generalitat, Georgina Oliva; i l'alcalde de Lleida, Miquel Pueyo. La cloenda aquesta tarda anirà a càrrec de la directora general de Joventut, Laia Girós; el director general de l'Agència Catalana de la Joventut, Cesc Poch; el regidor de Joventut de la Paeria, Ignasi Amor i un representant del grup de recerca JOVIS en què participa la UdL.

Text: Comunicació Generalitat / Premsa UdL

MÉS INFORMACIÓ: